Τρόλεϊ: Ξεκίνησε το ξήλωμα των γραμμών Ημερομηνία:
Σήμερα 9/12/2025, 06:00 - Εμφανίσεις: 9
Σε νέα «έκτακτη» προμήθεια κινεζικών ηλεκτρικών λεωφορείων που θα αντικαταστήσουν τα τρόλεϊ οδηγεί η εσπευσμένη απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κ.
Κυρανάκη για «ξαφνικό θάνατο» των πρώην ΗΛΠΑΠ και ξήλωμα των εναέριων γραμμών τους.
Το προσωπικό σχέδιο του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών για τα τρόλεϊ άρχισε να ξεδιπλώνεται την Κυριακή με τη μορφή… τηλεοπτικού σόου από τον Πειραιά, όπου το εναέριο δίκτυο των γραμμών των τρόλεϊ αποσυνδέθηκε από το ηλεκτρικό ρεύμα, ώστε να προχωρήσει η αποξήλωσή του από ιδιώτη εργολάβο(;).
Συγκεκριμένα, την Κυριακή, για την… ανάγκη του τηλεοπτικού φακού και των δηλώσεων Κυρανάκη, αποξηλώθηκαν κάποια μέτρα εναέριων καλωδίων των τρόλεϊ στο κέντρο του Πειραιά, παρά τις έντονες αντιδράσεις των εργαζομένων στα τρόλεϊ, που έκαναν λόγο «για διάλυση του δικτύου χωρίς επιστημονικά – τεχνικά κριτήρια και δίχως την εκπόνηση μελέτης κόστους – οφέλους».googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Μέχρι και σήμερα, λένε οι εργαζόμενοι, «δεν έχουμε δει επισήμως κάποια επιστημονική μελέτη με τις υπογραφές των συντακτών της, που να επαληθεύει όσα έωλα περιφέρει από κανάλι σε κανάλι ο κ.
Κυρανάκης, ώστε να δικαιολογήσει τον ξαφνικό θάνατο των τρόλεϊ και την προμήθεια επιπλέον ηλεκτρικών λεωφορείων».
Από την άλλη, επισημαίνουν πως όταν είναι σε εξέλιξη το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής που θα ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2026, «είναι τουλάχιστον παράδοξο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου να μην αναμένει τις τεχνοκρατικές και τεκμηριωμένες προτάσεις των συγκοινωνιολόγων».
Πρόκειται, τονίζουν, «για βιαστικό ξεκίνημα της διάλυσης του μεγαλύτερου μέρους του δικτύου των πρώην ΗΛΠΑΠ» (θα αποξηλωθεί το 70% των 143 χλμ.
των εναέριων καλωδίων), η οποία εξελίσσεται με ταχύτητα αντίστροφη εκείνης που αφορά την ουσιαστική επίλυση των πραγματικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν καθημερινά όσοι μετακινούνται με τις συγκοινωνίες της Αθήνας.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_middle_2")...