Η Τεχνητή Νοημοσύνη εξωθεί σε ήττα τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή στο Γκο Ημερομηνία:
15/3/2016, 20:45 - Εμφανίσεις: 449
Σε παραίτηση εξώθησε ο αλγόριθμος τεχνητής νοημοσύνης AlphaGo της βρετανικής θυγατρικής της Google, DeepMind, τον πολλάκις παγκόσμιο πρωταθλητή στο Γκο, το εξαιρετικά περίπλοκο αρχαίο κινέζικο επιτραπέζιο παιχνίδι. Στην τελευταία από τις 5 παρτίδες και με μια μόνο νίκη, ο Λι Σεντόλ εγκατέλειψε τον αγώνα, παραχωρώντας την ιστορική νίκη στο νευρωνικό δίκτυο.
Παρά το γεγονός ότι ο AlphaGo έκανε ένα σημαντικό λάθος στην αρχή της τελευταίας παρτίδας, κατόρθωσε να αντιστρέψει το αποτέλεσμα υπέρ του.
Σε αντίθεση με άλλα προγράμματα Γκο, τα οποία δημιουργήθηκαν ειδικά για να παίζουν το παιχνίδι, ο αλγόριθμος AlphaGo δεν διδάχθηκε καν τους κανόνες του παιχνιδιού -είναι ένας αλγόριθμος μάθησης που βελτιώνεται με την εμπειρία.
Το πρόγραμμα αρχικά μελέτησε 50 εκατομμύρια κινήσεις από παιχνίδια επαγγελματιών παικτών και έμαθε έτσι να προβλέπει ποια είναι η πιο καλή κίνηση. Έπαιξε επίσης εκατομμύρια παρτίδες εναντίον του εαυτού του και διδάχτηκε να εκτιμά ποιος παίκτης έχει το πάνω χέρι υπολογίζοντας την πιθανότητα να κερδίσει τελικά το παιχνίδι η μία ή η άλλη πλευρά.
Το AlphaGo θα μπορούσε να μαθαίνει επειδή βασίζεται σε ένα δίκτυο από εικονικούς νευρώνες που συνδέονται μεταξύ τους με εικονικές συνάψεις, οι οποίες ισχυροποιούνται ή εξασθενίζουν σε συνάρτηση με τα παραδείγματα και την εμπειρία.
Το νευρωνικό δίκτυο βελτιώθηκε, μαθαίνοντας από τις ιδιαίτερες ικανότητες του εξαιρετικού Σεντόλ -έχει αναμετρηθεί δύο πλέον φορές με τον δημιουργό του, τον άνθρωπο -την πρώτη με τον ευρωπαίο πρωταθλητή τον οποίο και νίκησε και τώρα με τον παγκόσμιο πρωταθλητή. Κι αυτό, είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό, αφού η τεχνητή του νοημοσύνη θα αξιοποιηθεί σε διάφορους κρίσιμους τομείς, όπως είναι η υγεία και η επιστημονική έρευνα γενικότερα.
Το ταμπλό του Γκο είναι ένας πίνακας με 19 επί 19 τετράγωνα, στα οποία οι δύο παίκτες παίζουν εναλλάξ τοποθετώντας μαύρα ή άσπρα βότσαλα. Κάθε παίκτηςκαταβάλει προσπάθεια να περικ...