Το τέλος του roaming στην ΕΕ: Απαντήσεις σε 17 ερωτήσεις Ημερομηνία:
10/5/2017, 13:18 - Εμφανίσεις: 332
Στα 17 συνηθέστερα ερωτήματα απαντά το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας με σκοπό να ενημερώσει τους καταναλωτές για το πώς μπορούν να επωφεληθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ως πολίτες της ΕΕ από την κατάργηση των χρεώσεων περιαγωγής που τίθεται σε εφαρμογή στις 15 Ιουνίου 2017.
1. Δεν θα πληρώσω τίποτα επιπλέον όταν ταξιδεύω και χρησιμοποιώ το smartphone μου στην ΕΕ;
Ναι. Οι επικοινωνίες σας (τηλεφωνήματα, SMS, δεδομένα), τα οποία προέρχονται από άλλο κράτος μέλος της ΕΕ καλύπτονται από το εθνικό σας πακέτο-σύμβαση: Τα τέλη, τα SMS και τα gigabyte δεδομένων που καταναλώνετε στο εξωτερικό και εντός ΕΕ χρεώνονται ή αφαιρούνται από τον όγκο των εθνικών σας τελών, υπό τον όρο της εύλογης χρήσης (βλ. παρακάτω υπό ερώτηση 3).
2. Υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις ή κρυφές ρυθμίσεις;
Εάν μετακομίσετε και εγκατασταθείτε μόνιμα σε άλλο κράτος μέλος της ΕΕ, θα πρέπει να προχωρήσετε σε νέα σύμβαση με τοπικό τηλεπικοινωνιακό πάροχο και, στη συνέχεια, θα απολαμβάνετε τα ίδια δικαιώματα, όταν ταξιδεύετε στο εξωτερικό εντός ΕΕ.
3. Πόσο καιρό μπορώ να ταξιδεύω και να απολαμβάνω τα ίδια προνόμια;
Ο γενικός κανόνας είναι ότι οι νέοι κανόνες περιαγωγής σας καλύπτουν όσο περισσότερο χρονικό διάστημα βρίσκεστε στη χώρα μόνιμης κατοικίας σας (εν συγκρίσει με αυτό που περνάτε στο κράτος μέλος επίσκεψης): Εάν περνάτε το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου σας στο κράτος μέλος επίσκεψης και, άρα, καταναλώνετε περισσότερο στο εξωτερικό απ' ό,τι στη χώρα σας για τέσσερις μήνες, ο πάροχος θα μπορούσε να ξεκινήσει να εφαρμόζει μια μικρή χρέωση στην κατανάλωση περιαγωγής σας.
Ειδικότερα, εάν ένας καταναλωτής είναι σε αλλοδαπή χώρα της ΕΕ για περισσότερο από 2 μήνες σε ένα χρονικό διάστημα 4 μηνών και σε αυτό το χρονικό διάστημα κάνει μεγαλύτερη κατανάλωση από αυτήν που κάνει στη χώρα που κατοικεί μόνιμα, ο πάροχος θα μπορούσε να εφαρμόσει κάποιες μικρές επιβαρύνσεις στη χρέωση της κατανάλωσης με περιαγωγή. <...