Υπάρχει μια κατηγορία αυτοκινήτων η οποία αφενός απευθύνεται σε δισεκατομμυριούχος αφετέρου αποτελούν εξαιρετικά σπάνιο θέαμα που συναντάται σε διάσημες διοργανώσεις και που κανένας «κοινός θνητός» δεν θα δει ποτέ «live» εφόσον δεν παραβρεθεί σε κάποια εκδήλωση ως επισκέπτης.
Σε αυτή την κατηγορία ανήκει το RB17, hypercar εξ ορισμού και σχεδιασμένο από έναν από τους πλέον φημισμένους μηχανικούς της F1, Andrian Newey δίνει το παρών στο Goodwood συναρπάζοντας με την εμφάνισή του όσο και με την υπόσχεση να μεταφέρει –έστω σε μια ελίτ- την εμπειρία της κορυφαίας διοργάνωσης του μηχανοκίνητου αθλητισμού και εκτός των προκαθορισμένων από την F1 σιρκουί.
Με τις συγκεκριμένες συστάσεις δεν είναι να απορεί κανείς που το δεκακύλινδρο υπεραυτοκίνητο δεν καταδέχεται να πατήσει την ταπεινή άσφαλτο του δημόσιου οδικού δικτύου, όντας αποκλειστικά προορισμένο για συνθήκες πίστας.
Επίκεντρο της κατασκευής αποτελεί ένας κεντρικά τοποθετημένος ατμοσφαιρικός V10 με χωρητικότητα 4,5 λίτρων, επικουρούμενος από ένα ηλεκτρικό μοτέρ, αποδίδοντας συνδυαστικά 1216 ίππους.
Το ακόμα εντυπωσιακότερο είναι ότι η παραπάνω ισχύς μεταδίδεται αποκλειστικά στον πίσω άξονα με την συνδρομή ενός εξατάχυτου κιβωτίου από ανθρακόνημα και ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού.
Συνεχίζοντας την συστοιχία των εξωπραγματικών χαρακτηριστικών του το RB17 έχει βάρος μόλις 900 κιλά χάρη κυρίως στο ανθρακονημάτινο monocoque πλαίσιο όπου βασίζεται το οποίο του εξασφαλίζει και την μέγιστη δυνατή ακαμψία.
Οι προδιαγραφές με βάση τις οποίες εμπνεύστηκε ο Andrian Newey είναι αυτές της κατηγορίας υπεραυτοκινήτων του Le Mans και με δεδομένο ότι δεν προορίζεται για χρήση στο δημόσιο οδικό δίκτυο απαλλάσσεται από εκείνα για τα υπόλοιπα αυτοκίνητα υποχρεωτικά χαρακτηριστικά που έχουν να κάνουμε την ασφάλεια.
Για την ακρίβεια, όπως το περιγράφει ο ίδιος ο A.Newey ο στόχος ήταν να εντάξει «την πιο προηγμένη τεχνολογία που είναι διαθέσιμη σε ένα αυτοκίνητο “παραγωγής”».
Για να καταλάβει κανείς καλύτερο το «βαθύτερο» νόημα του ...