Ηλεκτροκίνηση: Γιατί ο Economist «βλέπει» ημερομηνία λήξης στη μόδα των υβριδικών αυτοκινήτων Ημερομηνία:
19/9/2024, 06:04 - Εμφανίσεις: 158
Η αντικατάσταση των αυτοκινήτων που κινούνται με καύσιμα, με αυτά που κινούνται με μπαταρία είναι στο επίκεντρο της προσπάθειας των αυτοκινητοβιομηχανιών να ελαττώσουν τις εκπομπές άνθρακα, όμως όπως σημειώνει το Economist, ένας αυξανόμενος αριθμός πελατών επιθυμεί και τα δύο.
Οι αγοραστές που δεν μπορούν να αγοράσουν ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή ανησυχούν για τη διαθεσιμότητα των σημείων φόρτισης, στρέφονται στα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEV), οι πωλήσεις των οποίων αυξάνονται ραγδαία.
Όμως η τάση για υβριδικά θα μπορούσε να αποδειχθεί σύντομη, προσθέτει.
Πέρυσι οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων που λειτουργούν αποκλειστικά με μπαταρίες (BEV) ήταν υπερδιπλάσιες από εκείνες των PHEV.
Αλλά η ψαλίδα κλείνει.
Οι πωλήσεις των PHEV αυξήθηκαν κατά σχεδόν 50%, σε ετήσια βάση, τους πρώτους επτά μήνες του 2024, έναντι μόλις 8% για τα BEV, σύμφωνα με την εταιρεία Bernstein.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εστιάζουν στα υβριδικά Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ψυχράνει τη σε στάση τους στα BEV με το αντίθετο να συμβαίνει στα υβριδικά.
Αυτόν τον μήνα η Volvo υπέφυγε από τη δέσμευσή της να γίνει αμιγώς ηλεκτρική μέχρι το 2030.
Τώρα λέει ότι τα BEV και τα PHEV θα αντιπροσωπεύουν μαζί το 90% των πωλήσεών της μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Τον περασμένο μήνα η Ford ανακοίνωσε ότι εγκαταλείπει τα σχέδιά της να κατασκευάσει ένα μεγάλο πλήρως ηλεκτρικό SUV, επιλέγοντας αντ’ αυτού ένα υβριδικό μοντέλο.
Η Hyundai διπλασιάζει τη γκάμα των υβριδικών οχημάτων της από επτά σε 14 μοντέλα.
Η Volkswagen, επίσης, έχει δεσμευτεί να αυξήσει τις επενδύσεις σε υβριδικά οχήματα, καθώς επανδιερευνά τα σχέδιά της για τα BEV.
Οι καταναλωτές στρέφονται στα υβριδικά οχήματα μερικώς επειδή είναι φθηνά, σημειώνει ο Economist.
Οι μεγάλες μπαταρίες που απαιτούνται για τη λειτουργία των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων τα καθιστούν πολύ πιο ακριβά από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.
Αυτό αποτελεί πρόβλημα όταν πρόκειται να πωληθούν στη μαζική αγορά.
Οι περισσότεροι αγοραστές «δεν θα πληρώσουν ένα premium», λέει ο ...