Ευρωπαϊκές συνέργειες συμψηφισμού CO2 επιδιώκει η BYD Ημερομηνία:
10/2/2025, 19:36 - Εμφανίσεις: 164
H κινεζική BYD ανακοίνωσε ότι είναι σε διαπραγματεύσεις με ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες με σκοπό να διαθέσει στους ενδιαφερόμενους, «credits» διοξειδίου του άνθρακα, μια μέθοδος ιδιαίτερα προσφιλής στους κατασκευαστές της γηραιάς ηπείρου, με σκοπό να αποφύγουν τα πρόστιμα με φόντο τις νέες αυστηρότερες προδιαγραφές αλλά και την στασιμότητα στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.
«Βρισκόμαστε σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις» ανέφερε επί του θέματος για το ζήτημα ο Alfedo Alatavilla, στέλεχος της BYD για την Ευρώπη.
Προς το παρόν έχουν διαμορφωθεί δύο «όμιλοι» (pools) με τον ίδιο σκοπό στην Ευρώπη καθώς Stellantis, Toyota, Ford, Mazda, Subaru και Tesla έχουν καταλήξει σε συμφωνία για τoν συμψηφισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των πωληθέντων οχημάτων τους στη διάρκεια του 2025 ενώ το ίδιο ισχύει για Mercedes-Benz, smart, Polestar και Volvo.
Κοινώς οι mainstream κατασκευαστές που δεν έχουν καταφύγει στο συγκεκριμένο «παραθυράκι» με σκοπό να αποφύγουν τα πρόστιμα είναι οι BMW, Renault οι οποίες έχουν δηλώσει ότι θα επιδιώξουν την αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών τους αλλά και ο όμιλος VW o οποίος επίσης επιδιώκει να αυξήσει τις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων, ενώ έχει διαμαρτυρηθεί επανειλημμένως στις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές για το νέο καθεστώς που αφορά τις εκπομπές ρύπων και τα πρόστιμα.
Να υπενθυμιστεί ότι ο ανώτατος επιτρεπόμενος μέσος όρος εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έχει μειωθεί κατά 15% το 2025 εν συγκρίσει με την προηγούμενη τετραετία, κάτι που σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, εφόσον θέλουν να αποφύγουν τα πρόστιμα, θα πρέπει να αυξήσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ώστε να εκπροσωπούν το 20% του μείγματος πωλήσεών τους –όταν το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών στην Ευρώπη είναι κάτω από το 14%.