ΙΕΛΚΑ: Η χρηματική δαπάνη εξακολουθεί να είναι το βασικό κριτήριο στην επιλογή τροφίμων Ημερομηνία:
Σήμερα 13/5/2025, 11:28 - Εμφανίσεις: 12
Η χρηματική δαπάνη εξακολουθεί να είναι το βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων, όπως διαφαίνεται από την ετήσια έρευνα του ΙΕΛΚΑ, (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) που καταγράφει τις αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ.
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο 2025, με δείγμα 1.500 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, δείχνει ότι ένας στους δύο καταναλωτές (47 %) εξακολουθεί να θεωρεί την τιμή βασικό κριτήριο επιλογής τροφίμων, με τάση όμως αποκλιμάκωσης από το δεύτερο κριτήριο που είναι η ποιότητα.
Διαπιστώνεται μείωση στην εκτιμώμενη εβδομαδιαία δαπάνη στα σούπερ μάρκετ, με την πλειοψηφία των καταναλωτών να σημειώνει ότι προτιμά τις χαμηλές τιμές, παρά τις προσφορές, τις οποίες ωστόσο αναγκαστικά κυνηγούν.
Έρευνα ΙΕΛΚΑ: Συχνότητα επισκέψεων και καταναλωτική δαπάνη Ειδικότερα, σε γενικές γραμμές καταγράφεται μια σταθερότητα εν συγκρίσει με τους βασικούς παράγοντες της αγοραστικής συμπεριφοράς.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Συγκεκριμένα καταγράφονται 3,2 επισκέψεις κατά μέσο όρο σε καταστήματα σουπερμάρκετ την εβδομάδα, ελαφρώς αυξημένες εν συγκρίσει με το προηγούμενο έτος, αλλά σε γενικές γραμμές σταθερά εν συγκρίσει με τις προηγούμενες μετρήσεις.
Αποτελεί 13 επισκέψεις ανά μήνα.
Αντίστοιχα αυτές οι επισκέψεις πραγματοποιούνται σε περίπου 2,2 κατά μέσο διαφορετικές αλυσίδες σουπερμάρκετ, δείχνοντας και τις πολυκαναλικές τάσεις που καταγράφονται.
Αξιοσημείωτο είναι ότι παρά τις όποιες ανατιμήσεις, οι καταναλωτές δήλωσαν μικρότερο ποσό εβδομαδιαίο αγορών, το οποίο ενδεχομένως να έχει να κάνει είτε με την πραγματοποίηση μικρότερων «καλαθιών» αγορών, είτε με τη διάθεση χρημάτων σε άλλα αγαθά ή υπηρεσίες.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m2"); }); Γράφημα ΙΕΛΚΑ Σε σχέση με τα άλλα σημεία πώλησης, το αρτοπωλείο φούρνος καταγράφει τον μεγαλύτερο αριθμό μηνιαίων επισκέψεων με 10, ακολουθεί το καφέ με 6, το μίνι μάρκετ/περίπτερο με 5,5 και μετά τα εξειδικευμένα σημεί...