Βιετνάμ: Έσπευσε για συμφωνία με τον Τραμπ – Τελικά, άξιζε τον κόπο; Ημερομηνία:
Σήμερα 13/7/2025, 15:32 - Εμφανίσεις: 10
Για την Thanh Cong Garment, έναν προμηθευτή εταιρειών ένδυσης όπως οι Adidas, Calvin Klein και Columbia, στο Βιετνάμ μια εμπορική συμφωνία για την αποφυγή των χειρότερων δασμών του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ θα έπρεπε να ήταν μια τεράστια ανακούφιση.
Το Βιετνάμ ήταν μία από τις δύο μόνο χώρες για τις οποίες ο Τραμπ δήλωσε ότι έχουν εξασφαλίσει συμφωνία με τις ΗΠΑ έως την προθεσμία της 9ης Ιουλίου για να αποφύγουν τους λεγόμενους αμοιβαίους δασμούς.
Αυτή την εβδομάδα, πολλοί από τους γείτονές τους έλαβαν επιστολές από τον Λευκό Οίκο που απειλούσαν, σε κάποιες περιπτώσεις, με υψηλότερους δασμούς.
Συμφωνία χωρίς λεπτομέρειες για το Βιετνάμ Πάντως, τόσο η συγκεκριμένη εταιρεία όπως και πολλές ακόμα, έμεινε άναυδη εξαιτίας της έλλειψης λεπτομερειών στη συμφωνία.
Ο Τραμπ ανακοίνωσε έναν γενικό δασμολογικό συντελεστή 20%, μειωμένο από την αρχική απειλή του 46%, αλλά ούτε το Βιετνάμ ούτε οι ΗΠΑ έχουν παράσχει περαιτέρω λεπτομέρειες ούτε έχουν δημοσιεύσει την τελική έκδοση της εμπορικής συμφωνίας.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Το Ανόι δεν έχει επίσης επιβεβαιώσει τον νέο δασμολογικό συντελεστή, λέγοντας μόνο ότι οι δύο πλευρές είχαν καταλήξει σε ένα «δίκαιο και ισορροπημένο πλαίσιο αμοιβαίας εμπορικής συμφωνίας», γεγονός που αυξάνει περαιτέρω την ασιγουριά για τις εταιρείες.
Η αμερικανική πλευρά συμπεριέλαβε επίσης μια ρήτρα που απειλούσε με συντελεστή 40% για τα αγαθά που «μεταφορτώνονται» – ή αναδρομολογούνται – μέσω του Βιετνάμ, αν και δεν όριζε τη μεταφόρτωση.
Πάντως, η ρήτρα έχει προκαλέσει ανησυχίες μεταξύ των επιχειρήσεων ότι θα τιμωρηθούν για τη χρήση κινεζικών εισροών, οι οποίες είναι κρίσιμες για τις αλυσίδες εφοδιασμού στο Βιετνάμ.
Ο Tran Nhu Tung, πρόεδρος της εταιρείας, δήλωσε στους FT πως ο βασικός συντελεστής 20% δεν ήταν πολύ υψηλότερος από τον φόρο εισαγωγής 15-17% που καταβάλλουν σήμερα οι Βιετναμέζοι κατασκευαστές ενδυμάτων.
Πάντως, η ρήτρα μεταφόρτωσης θα μπορούσε να αποδειχθεί τεράστια πρόκληση.