Η ακρίβεια οδηγός νέων καταναλωτικών συμπεριφορών Ημερομηνία:
Σήμερα 14/7/2025, 08:52 - Εμφανίσεις: 16
Κρίσιμο πρόβλημα παραμένει η ακρίβεια για τα ελληνικά νοικοκυριά.
Με το κατά κεφαλήν εισόδημα στην Ελλάδα να είναι περίπου 65% του μέσου όρου της ΕΕ και το κόστος ζωής στο 83% του ευρωπαϊκού μέσου όρου οι Έλληνες ξοδεύουν δυσσε συνάρτηση μεγάλο μέρος του εισοδήματός τους σε βασικές ανάγκες όπως στέγαση, τρόφιμα και ενέργεια.
Η Ελλάδα κατέγραψε τον Ιούνιο τον πέμπτο υψηλότερο πληθωρισμό στην Ευρωζώνη, φτάνοντας στο 3,6%, σημαντικά υψηλότερος από τον μέσο όρο του 2% Υπό αυτές τις συνθήκες τόσο οι έρευνες καταναλωτικής συμπεριφοράς του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών όσο και σχετικές έρευνες άλλων επιστημονικών φορέων έχουν προσδιορίσει σημαντικές αλλαγές στις συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Οικονομικότερες επιλογές Η μεγάλη εικόνα δείχνει πως οι Έλληνες δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην τιμή, περιορίζουν τις αγορές τους και στρέφονται σε οικονομικότερες επιλογές, όπως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Εφόσον υποχωρεί η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, το ενδιαφέρον τους επικεντρώνεται στο κόστος των προϊόντων.
Η τιμή επηρεάζει τις αποφάσεις τους και κυρίως ποιο προϊόν αγοράζουν μεταξύ των εναλλακτικών επιλογών τους.
Μεγάλα ποσοστά καταναλωτών που κυμαίνονται ανά κλάδο από 16% ως 56% δηλώνουν ότι μείωσαν την κατανάλωση σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες εξαιτίας των ανατιμήσεων.
Η στάση αυτή οδηγεί σε λιγότερο παρορμητικές αγορές και περισσότερο οργανωμένο και προσεκτικό τρόπο πριν φτάσουν στο ταμείο.
Αυτό επιτυγχάνεται με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Οι σταθερά φθηνότερες επιλογές βοηθούν όχι μόνο στην εξοικονόμηση χρήματος, αλλά μειώνουν τον χρόνο και τον κόπο που συνεπάγεται η αναζήτηση διαφορετικών επιλογών κάθε φορά, ειδικά σε συχνά αγοραζόμενα προϊόντα.
Κάπου εδώ, σύμφωνα με τις έρευνες, παρατηρείται και αλλαγή της καταναλωτικές συνείδησης.
Οι καταναλωτές σχηματίζουν αρνητική στάση για εταιρείες και μάρκες στις οποίες καταλογίζουν φαινόμενα αισχροκέρδειας.googletag.cmd.push(function() { googletag.displ...