Το Κονγκό στη φανέλα της Μπαρτσελόνα Ημερομηνία:
19/8/2025, 20:00 - Εμφανίσεις: 20
Οι ποδοσφαιριστές της Μπαρτσελόνα έκαναν την εμφάνισή τους για πρώτη φορά φέτος με ένα νέο λογότυπο στις προπονητικές φανέλες τους: το σύνθημα «RD Congo – Cœur de l’Afrique» (Κονγκό – Η καρδιά της Αφρικής).
Αποτελεί τη διαφημιστική καμπάνια που εγκαινιάζει τη συνεργασία μεταξύ του καταλανικού συλλόγου και της κυβέρνησης της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό, στο πλαίσιο ενός τετραετούς συμφωνητικού ύψους 44 εκατομμυρίων ευρώ (11 εκατ.
το χρόνο).
Η συμφωνία περιλαμβάνει την εμφάνιση του σήματος όχι μόνο στις φανέλες του ποδοσφαιρικού τμήματος, αλλά και όλων των επαγγελματικών ομάδων του συλλόγου.
Το οικονομικό αυτό «φιλί της ζωής» ήρθε την κατάλληλη στιγμή για τους Καταλανούς, καθώς τα έσοδα από τη συμφωνία βοήθησαν στην τακτοποίηση οικονομικών εκκρεμοτήτων και έδωσαν τον απαραίτητο χώρο στο salary cap για να δηλωθούν νέα αποκτήματα όπως ο τερματοφύλακας Ζοάν Γκαρσία και ο επιθετικός Μάρκους Ράσφορντ.
Πάντως, πίσω από τα χρήματα και τη λάμψη, κρύβεται ένα κύμα διαμαρτυριών που φέρνει στο προσκήνιο βαθύτερα ηθικά και πολιτικά ζητήματα.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Η πρώτη σημαντική κριτική ήρθε από τη Σουηδία.
Ο Μπέντζαμιν Ντούσα, υπουργός Συνεργασίας και Ανάπτυξης, χαρακτήρισε ακατανόητο το γεγονός ότι ένα από τα φτωχότερα κράτη του κόσμου – με το 73% του πληθυσμού να ζει κάτω από το όριο της φτώχειας – προχωρά σε πολυτελή χορηγική συμφωνία με έναν κορυφαίο ποδοσφαιρικό σύλλογο.
«Ούτε ένα σεντ από τους Σουηδούς φορολογούμενους δεν πρέπει να πηγαίνει σε τέτοιες προτεραιότητες.
Η βοήθειά μας αφορά τρόφιμα, εμβόλια και βιβλία», δήλωσε ο υπουργός, θέτοντας ευθέως ζήτημα κακής διαχείρισης της αναπτυξιακής βοήθειας.
Παράλληλα, το τοπικό κοινωνικό κίνημα «LUCHA» (Lutte pour le Changement), που αντιτίθεται στο καθεστώς του Κονγκό, καταδίκασε δημόσια τη συμφωνία, οργανώνοντας μάλιστα διαδηλώσεις και πορείες διαμαρτυρίας έξω από το Υπουργείο Αθλητισμού στην Κινσάσα.
Το κίνημα κατηγορεί την κυβέρνηση ότι επενδύει σε πολιτικό image branding στο εξωτερικό ενώ η χώρα αντιμετωπίζε...