Ryanair: Σε κλιμακούμενη δημόσια διαμάχη με τον διαχειριστή των ισπανικών αεροδρομίων Ημερομηνία:
Σήμερα 15/9/2025, 05:28 - Εμφανίσεις: 12
Ο διαχειριστής αεροδρομίων της Ισπανίας κατηγόρησε τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ryanair, Μάικλ Ο’Λίρι, ότι την χρησιμοποιεί ως αποδιοπομπαίο τράγο για να αποφύγει την οργή των επιβατών για τις ακυρώσεις πτήσεων της αεροπορικής εταιρείας.
Η εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων Aena και η Ryanair, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, βρίσκονται σε μια κλιμακούμενη δημόσια διαμάχη για αυτό που η αεροπορική εταιρεία αποκαλεί «υπερβολικά» τέλη, τα οποία, όπως λέει, την έχουν αναγκάσει να μειώσει κατά 2 εκατομμύρια θέσεις στις πτήσεις προς την Ισπανία και απειλεί με νέες μειώσεις 1 εκατομμυρίου θέσεων το καλοκαίρι του επόμενου έτους.
Η Ryanair είναι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στην Ισπανία σε αριθμό επιβατών και η χώρα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της έπειτα από την Ιταλία σε έσοδα Σε συνέντευξή του στους Financial Times, ο Μαουρίτσι Λουτσένα, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Aena, επιτέθηκε στον CEO της Ryanair, Ο ‘ Λίρι κατηγορώντας τον ότι «λέει συνεχώς ψέματα» και αποκρύπτει τον πραγματικό λόγο των περικοπών.
«Δεν λένε την αλήθεια» «Αυτό που πραγματικά με ενοχλεί είναι ότι δεν λένε την αλήθεια», δήλωσε ο Λουτσένα.
«Δεν έχει καμία σχέση με τις αμοιβές της Aena.
Ο λόγος που ψεύδονται είναι ότι δεν θέλουν να αντιμετωπίσουν το πολιτικό κόστος και το κόστος για τη φήμη τους από την εγκατάλειψη ορισμένων περιφερειακών αεροδρομίων, και σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και από την απώλεια θέσεων εργασίας όταν κλείνουν μια βάση.
Αυτό είναι το πραγματικό υποκείμενο πρόβλημα».
Ο επικεφαλής της Aena δήλωσε ότι ο στόχος της Ryanair ήταν να στρέψει τα αεροπλάνα της σε διαδρομές εκτός Ισπανίας όπου θα μπορούσε να κερδίσει περισσότερα χρήματα, μεταξύ άλλων χρεώνοντας υψηλότερες τιμές εισιτηρίων και εξασφαλίζοντας υποστήριξη από τις κυβερνήσεις που θα χρηματοδοτείται από τους φορολογούμενους.
«Για [τη Ryanair], η επιχειρηματική περίπτωση περιλαμβάνει τα πάντα: τα τέλη αεροδρομίου, την ισχύ της ζήτησης και τις δημόσιες επιδοτήσεις.