Η Κίνα ετοιμάζεται να κυριαρχήσει στους ουρανούς Ημερομηνία:
Σήμερα 9/10/2025, 08:24 - Εμφανίσεις: 6
Ένας από τους πιο δυναμικούς και φουτουριστικούς κλάδους της επόμενης δεκαετίας αναδύεται ήδη μπροστά μας: τα ιπτάμενα ταξί.
Το όνειρο της ατομικής αερομετακίνησης —χωρίς πιλότους, χωρίς θόρυβο, χωρίς κυκλοφοριακή συμφόρηση— είναι πλέον ένα βήμα πριν από την εμπορική του υλοποίηση.
Και ενώ Ευρώπη και Ηνωμένες Πολιτείες ακόμα προσπαθούν να ξεπεράσουν γραφειοκρατικά και τεχνικά εμπόδια, η Κίνα δείχνει έτοιμη να κυριαρχήσει στον ουρανό της νέας αυτής αγοράς.
Όπως προκύπτει από ανάλυση της Bank of America, η παγκόσμια αγορά των eVTOL (electric Vertical Take-Off and Landing), δηλαδή των ηλεκτρικών αεροσκαφών κάθετης απογείωσης και προσγείωσης, πρόκειται να αναπτύσσεται με ρυθμό 30% το χρόνο έως το 2035.
Τα έσοδα, που σήμερα δεν ξεπερνούν τα 3 δισεκατομμύρια δολάρια, προβλέπεται να εκτοξευθούν στα 210 δισ.
δολάρια το 2045, καθιστώντας τα eVTOL έναν από τους πιο προσοδοφόρους τομείς μεταφορών του 21ου αιώνα.
Τα πρώτα πιλοτικά εμπορικά δρομολόγια πρόκειται να ξεκινήσουν ήδη από το 2025 στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, όπου το Ντουμπάι ετοιμάζεται να εγκαινιάσει δίκτυο εναέριας αστικής μετακίνησης.
Πάντως, ο πραγματικός ανταγωνισμός δεν αφορά το “ποιος θα πετάξει πρώτος”, αλλά το ποιος θα καταφέρει να κλιμακώσει μαζικά την τεχνολογία, συνδυάζοντας ασφάλεια, αυτονομία, αποδοτικότητα και οικονομία.
Η Κίνα μπροστά από όλους Η EHang, κορυφαία κινεζική εταιρεία στον χώρο των eVTOL, έγινε το 2023 η πρώτη παγκοσμίως που έλαβε επίσημη πιστοποίηση τύπου από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας (CAAC) για το πλήρως αυτόνομο μοντέλο της EH216-S — ένα ιπτάμενο ταξί για δύο επιβάτες, χωρίς πιλότο, το οποίο λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Η EHang έχει ήδη πραγματοποιήσει χιλιάδες δοκιμαστικές πτήσεις σε περισσότερες από 40 κινεζικές πόλεις, μεταξύ αυτών στη Γκουανγκζού και το Σενζέν, και προετοιμάζει εμπορική χρήση σε συνεργασία με αρχές της περιοχής και ιδιωτικούς επενδυτές.