Βαγγέλης Μαρινάκης: Προτείνει μέτρα για την απειλή του «Σκοτεινού Στόλου», στη διάρκεια της Εβδομάδας Ναυτιλίας του Χονγκ Κονγκ Ημερομηνία:
Σήμερα 18/11/2025, 18:48 - Εμφανίσεις: 14
Σε μια εκτενή συνέντευξη με τον Νικόλαο Μπορνόζη στο Capital Link Forum στη διάρκεια της Εβδομάδας Ναυτιλίας του Χονγκ Κονγκ, ο Βαγγέλης Μαρινάκης, Πρόεδρος και Ιδρυτής της Capital Maritime & Trading Corp., προειδοποίησε για την αυξανόμενη περιβαλλοντική απειλή που αποτελεί ο «σκοτεινός στόλος» των πλοίων που έχουν υποστεί κυρώσεις και λειτουργούν χωρίς ασφάλιση ή κατάλληλη συντήρηση, ενώ παράλληλα περιέγραψε το όραμά του για τον ρόλο της ναυτιλίας σε ένα πιο ειρηνικό διεθνές περιβάλλον.
Μιλώντας σε ένα κατάμεστο ακροατήριο, ο Βαγγέλης Μαρινάκης πρότεινε μια ρεαλιστική λύση στο πρόβλημα του σκοτεινού στόλου που μαστίζει τα διεθνή ύδατα: να επιτραπεί η διάλυση των πλοίων που έχουν υποστεί κυρώσεις εντός τριών έως τεσσάρων μηνών.
Η κρίση του «Σκοτεινού Στόλου» «Επενδύουμε σημαντικά κεφάλαια, χρόνο και δυνάμεις για τη διατήρηση καθαρού περιβάλλοντος και καθαρών θαλασσών», τόνισε ο κ.
Μαρινάκης, υπογραμμίζοντας την αντίφαση μεταξύ των περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών του κλάδου και της ανεξέλεγκτης λειτουργίας επικίνδυνων πλοίων.
«Πάντως, ταυτόχρονα, υπάρχουν περίπου 1.500 πλοία —τα μισά από τα οποία έχουν ήδη υποστεί κυρώσεις— που πλέουν σε ολόκληρο τον κόσμο χωρίς ασφάλιση, χωρίς κατάλληλα εκπαιδευμένο πλήρωμα και χωρίς συντήρηση.
Έχουμε δει διάφορα ατυχήματα σε ολόκληρο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων συγκρούσεων και περιστατικών ρύπανσης.
Δεν βλέπω τις κυβερνήσεις να ενεργούν αρκετά γρήγορα για να σταματήσουν αυτόν τον πολύ μεγάλου μεγέθους περιβαλλοντικό κίνδυνο».googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Η λύση που προτείνει ο Πρόεδρος της Capital Maritime είναι απλή, αλλά απαιτεί διεθνή συνεργασία.
«Μια λύση που θα μπορούσε να βοηθήσει σημαντικά είναι η αμερικανική κυβέρνηση και η Ευρώπη να χορηγήσουν εξαίρεση που θα επιτρέπει την απόσυρση αυτών των πλοίων τους επόμενους τρεις έως τέσσερις μήνες.
Οι αγοραστές σε περιοχές διάλυσης θα πρέπει να μπορούν να μεταφέρουν χρήματα χωρίς περιορισμούς στους τραπεζικούς λογαριασμούς των ιδιοκτητών των πλοίων, επιτρέποντας ...