Μόλις 27 πλοία «χάθηκαν» από στόλο 100.000 – Τα ρεκόρ Ημερομηνία:
1/6/2025, 01:20 - Εμφανίσεις: 24
Αξιοσημείωτη μείωση του αριθμού των πλοίων που χαρακτηρίστηκαν «total loss» (ολική απώλεια) καταγράφηκε παγκοσμίως το 2024 έναντι του 2023, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Allianz Commercial.
Μόλις 27 μεγάλα πλοία από έναν παγκόσμιο στόλο άνω των 100.000 «χάθηκαν» παγκοσμίως το 2024, αριθμός μειωμένος κατά περισσότερο από 20% εν συγκρίσει με το προηγούμενο έτος και ο χαμηλότερος στην ιστορία της ναυτιλίας.
Ενδεικτικό της βελτίωσης της ασφάλειας του παγκόσμιου στόλου είναι το γεγονός ότι στη διάρκεια της δεκαετίας του 1990 ο παγκόσμιος στόλος έχανε 200 και πλέον πλοία το χρόνο.
Αυτός ο αριθμός είχε μειωθεί στα 105 το 2015 και τώρα έφτασε στο χαμηλό ρεκόρ των 27 από το τέλος του 2024, σε σύγκριση με 35 το 2023.
Οι κίνδυνοι Ωστόσο οι κίνδυνοι για τα πλοία παραμένουν, διαφοροποιούνται και αυξάνονται, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Allianz Commercial, που σημειώνει ότι η αυξημένη γεωπολιτική αστάθεια, οι εμπορικοί δασμοί, οι πειρατείες, τα παραπλανητικά δηλωμένα φορτία και η γήρανση του στόλου εντείνουν ξανά τους κινδύνους.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Η ευπρόσδεκτη τάση για λιγότερες μεγάλες απώλειες συνεχίζεται.
Πάντως, παρότι οι πλοιοκτήτες προσπαθούν να λειτουργούν τα πλοία με ασφάλεια μέσα σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο και δυναμικό ρυθμιστικό πλαίσιο, αυτό γίνεται όλο και πιο δύσκολο λόγω των επιπτώσεων των περιφερειακών πολέμων, των διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας, των αεροπειρατειών, των συλλήψεων πλοίων, των κυρώσεων και των αλλαγών στους εμπορικούς δασμούς, τα οποία συμβαίνουν την ίδια στιγμή που πρέπει να σχεδιάσουν ένα μέλλον απαλλαγμένο από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η σημασία του πολιτικού κινδύνου και των συγκρούσεων ως δυνητική αιτία ναυτιλιακών ζημιών αυξάνεται με τις αυξημένες γεωπολιτικές εντάσεις, δήλωσε η Rich Soja, παγκόσμιος επικεφαλής του τομέα ναυτιλίας της Allianz Commercial.
Οπως τονίζει η έρευνα, οι πιθανές επιπτώσεις των πολέμων και της πολιτικής, όπως οι εμπορικοί πόλεμοι μετ...