Ηλεκτροκίνηση: Η Ευρώπη πατάει γκάζι για τους δημόσιους φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων [γράφημα] Ημερομηνία:
14/6/2025, 22:56 - Εμφανίσεις: 16
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζονται στην Ευρώπη οι προσπάθειες για την κατασκευή δημόσιων φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων, στα πλαίσια της προσπάθειας των κυβερνήσεων αλλά και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για πράσινη μετάβαση.
Στη Γηραιά Ήπειρο ο αριθμός των δημόσιων σημείων φόρτισης αυξήθηκε κατά 35% το 2024 σε σύγκριση με το 2023, με τον αριθμό των σημείων αυτών να ξεπερνά πλέον για πρώτη φορά το 1 εκατομμύριο.
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία από τη Διεθνή Επιτροπή Ενέργειας (ΙΕΑ), υπάρχουν σημαντικές διακυμάνσεις μεταξύ των χωρών της ΕΕ στην ανάπτυξη τέτοιων τεχνολογιών, λόγω των διαφορετικών ρυθμών υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων και ανάπτυξης υποδομών φόρτισης.
Εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι 11 από τις 27 χώρες είδαν τον αριθμό δημόσιων σημείων φόρτισης να αυξάνεται κατά 50% το 2024 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτοςgoogletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι 11 από τις 27 χώρες είδαν τον αριθμό δημόσιων σημείων φόρτισης να αυξάνεται κατά 50% το 2024 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Στο τέλος του 2024 η Ολλανδία είχε το μεγαλύτερο εθνικό δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, με πάνω από 180.000 δημόσια σημεία φόρτισης.
Ακολουθούσε η Γερμανία με 160.000 τέτοια σημεία φόρτισης και στη συνέχεια ερχόταν η Γαλλία με 155.000 δημόσια σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Στην Αυστρία προστέθηκαν 8.000 δημόσια σημεία φόρτισης το 2024, τα περισσότερα από τα οποία υποστηρίχθηκαν από επιδότηση που έλαβε τέλος στις αρχές του 2025, δείχνει μελέτη της ΙΕΑ.
Στις έκθεση για τις Παγκόσμιες Προοπτικές Ηλεκτρικών Οχημάτων του 2025 η ΙΕΑ υπολογίζει ότι η εγκατάσταση δημόσιων σημείων φόρτισης σε ολόκληρη την Ε.Ε. πρόκειται να αυξηθεί ως αποτέλεσμα του αποκαλούμενου Κανονισμού για τις Υποδομές Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR).
Ο κανονισμός αυτός επιβάλλει έως το 2025 την εγκατάσταση σταθμών ταχείας φόρτισης για αυτοκίνητα και φορτηγά ισχύος τουλάχιστον 150 kW ανά 60 χλμ.