Ισπανία: Μειώνεται η επιρροή των mega σούπερ μάρκετ στην αγορά τροφίμων Ημερομηνία:
9/8/2025, 21:24 - Εμφανίσεις: 10
Η αγορά τροφίμων στην Ισπανία διανύει μια περίοδο σημαντικών αλλαγών, καθώς σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της εταιρείας συμβούλων Solunion, τα υπερμάρκετ ή mega σούπερ μάρκετ όπως τα έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα χάνουν συνεχώς έδαφος, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο προς τα σούπερ μάρκετ και τα μικρότερα, πιο βολικά καταστήματα.
Τα υπερμάρκετ, που κάποτε κυριαρχούσαν με την ευρεία γκάμα προϊόντων και τις μεγάλες επιφάνειες, βλέπουν πτώση στις πωλήσεις και στη συνολική παρουσία τους στο χώρο του λιανεμπορίου, επισημαίνει το περιοδικό ESM.
Ισπανία: Πτώση των υπερμάρκετ, άνοδος των σούπερ μάρκετ Το 2024, ο όγκος πωλήσεων των υπερμάρκετ μειώθηκε κατά 3%, ενώ οι νέες επιχειρηματικές επενδύσεις επικεντρώνονται σε μικρότερα καταστήματα.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Η επιφάνεια λιανικής που καταλαμβάνουν τα υπερμάρκετ μειώθηκε ελαφρώς και πλέον αντιστοιχεί περίπου στο 12% του συνολικού χώρου λιανεμπορίου της Ισπανίας.
Αντίθετα, τα σούπερ μάρκετ και τα καταστήματα αυτοεξυπηρέτησης κατέχουν το 86%.
Από το 2021, το μερίδιο των υπερμάρκετ στις δαπάνες τροφίμων των νοικοκυριών μειώθηκε στο 12,7%, ενώ τα σούπερ μάρκετ έφτασαν το 67,2%.
Το 2023, οι πωλήσεις των υπερμάρκετ παρουσίασαν πτώση τόσο σε όγκο (3%) όσο και σε τζίρο (0,3%), ενώ τα σούπερ μάρκετ και τα discount καταστήματα αυξήθηκαν σε όγκο κατά 1,2% και 3,8% αντίστοιχα.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m2"); }); Καταναλωτικές αλλαγές και τάσεις Η μετατόπιση στις προτιμήσεις των καταναλωτών προς πιο τοπικά, μικρά και συχνά ψώνια με χαμηλότερη μέση δαπάνη επηρεάζει αρνητικά τα υπερμάρκετ, που βασίζονται στη μεγάλη κλίμακα και τον όγκο πωλήσεων.
Τα μεγαλύτερα δέκα καταστήματα τροφίμων στην Ισπανία αφιερώνουν περίπου το 15% του χώρου τους σε υπερμάρκετ, ποσοστό που αντικατοπτρίζει σχεδόν το εθνικό μερίδιο αγοράς.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_middle_2"); }); Η πρόκληση του ηλεκτρονικού εμπορίου Το ηλεκτρονικό εμπόριο απ...