Ρεάλ και Μπαρτσελόνα: Οι «βασίλισσες» της παγκόσμιας ποδοσφαιρικής αγοράς Ημερομηνία:
Σήμερα 15/8/2025, 20:28 - Εμφανίσεις: 12
Η Ισπανία επιστρέφει στην κορυφή της παγκόσμιας ποδοσφαιρικής οικονομίας, καθώς η Ρεάλ Μαδρίτης και η Μπαρτσελόνα καταλαμβάνουν τις δύο πρώτες θέσεις στην ετήσια κατάταξη «Fútbol 50 2025» της Brand Finance.
Ο θεσμός αυτός αποτιμά την αξία και τη δύναμη των 50 πιο σημαντικών ποδοσφαιρικών brands του πλανήτη, συνδυάζοντας αθλητική απόδοση, εμπορική ισχύ και διεθνή αναγνωρισιμότητα.
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, η Ρεάλ Μαδρίτης διατηρεί την πρωτοκαθεδρία, με αξία brand που αυξήθηκε στα 1,9 δισ.
ευρώ (+14%), ενώ παράλληλα κατακτά και τον τίτλο της ισχυρότερης ποδοσφαιρικής μάρκας στον κόσμο (AAA+).
Το επίτευγμα αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία αν αναλογιστεί κανείς ότι η «βασίλισσα» ολοκλήρωσε τη σεζόν χωρίς την κατάκτηση μεγάλου τροπαίου για πρώτη φορά από το 2021.
Παρά την αγωνιστική υστέρηση, η σταθερότητα στα εμπορικά έσοδα, οι στρατηγικές χορηγίες και η τεράστια διεθνής απήχηση τροφοδότησαν την άνοδο.
Η Μπαρτσελόνα, με μια σεζόν «τριπλής» επιτυχίας σε Supercopa, Copa del Rey και LaLiga, ανέβηκε στο νούμερο δύο παγκοσμίως, φτάνοντας αξία brand 1,7 δισ.
ευρώ (+11%).
Η άνοδος αυτή ήρθε εις βάρος της Μάντσεστερ Σίτι, η οποία υποχώρησε στην τρίτη θέση.
Είναι η πρώτη φορά από το 2021 που δύο ισπανικοί σύλλογοι μοιράζονται την κορυφή της παγκόσμιας λίστας, με το συνδυασμένο brand value τους να αντιστοιχεί στο 70% της συνολικής αξίας όλων των συλλόγων της LaLiga (5,2 δισ.
ευρώ).googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Ο «κατήφορος» της Σίτι, με μείωση brand value κατά 11% (στα 1,4 δισ.
ευρώ), αποδίδεται στην τρίτη θέση στην Premier League και στον πρόωρο αποκλεισμό από το Champions League, γεγονός που περιόρισε την εμπορική δυναμική της.
Πάντως, η περίοδος 2020–2024 εξακολουθεί να προσφέρει οικονομικό «μαξιλάρι» στον αγγλικό σύλλογο.
Αξιοσημείωτη είναι η άνοδος της Παρί Σεν Ζερμέν, που με αύξηση 13% (στα 1,4 δισ.
ευρώ) μπήκε για πρώτη φορά στην πεντάδα, ξεπερνώντας την Μπάγερν Μονάχου (1,3 δισ.) και τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ (1,2 δισ.).