Ευρώπη των ανισοτήτων: Σε ποια χώρα της ΕΕ έχουν περισσότεροι νέοι πτυχίο πανεπιστημίου; Ημερομηνία:
Σήμερα 13/9/2025, 07:12 - Εμφανίσεις: 8
Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για το μέλλον των νέων, όμως τα ποσοστά φοίτησης διαφέρουν σημαντικά από χώρα σε χώρα στην ΕΕ.
Μια πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ ρίχνει φως στις μεγάλες ανισότητες που αποθηκεύονται σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Τα στοιχεία αναδεικνύουν έντονες αντιθέσεις, οι οποίες σχετίζονται τόσο με τις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες κάθε χώρας όσο και με τις πολιτικές που εφαρμόζονται στον τομέα της εκπαίδευσης.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Για την ακρίβεια, στην Ιρλανδία, δύο στους τρεις νέους ηλικίας 25 έως 34 χρόνων είχαν ολοκληρώσει πανεπιστημιακές σπουδές το 2024, σύμφωνα με το euronews.
Το ποσοστό αυτό περιλαμβάνει πτυχία bachelor, μεταπτυχιακά και διδακτορικά.
Στη δεύτερη θέση είναι το Λουξεμβούργο με 65%, ενώ ακολουθεί η Λιθουανία με 58%.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m2"); }); Αποτελεί χώρες που έχουν επενδύσει μεθοδικά στην ανώτατη εκπαίδευση και δίνουν έμφαση στην προώθηση της γνώσης και της καινοτομίας.
Αντίθετα, οι χαμηλότερες επιδόσεις αποθηκεύονται στην Τσεχία με 33%, στην Ουγγαρία με 32% και στην Ιταλία, επίσης με 32%.
Στην Ελλάδα, το ποσοστό των νέων ηλικίας 25 έως 34 χρόνων που διαθέτουν πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ανέρχεται στο 45%, σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ «Εκπαίδευση με μια ματιά».
Το ποσοστό αυτό τοποθετεί τη χώρα μας λίγο πάνω από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αν και απέχει σημαντικά τόσο από τις πρωτοπόρες χώρες, όπως η Ιρλανδία, όσο και από τα κράτη με τις χαμηλότερες επιδόσεις, όπως η Ιταλία και η Ουγγαρία.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_middle_2"); }); Η επίδοση της Ελλάδας είναι αξιοσημείωτη αν ληφθεί υπόψη ότι σε σύγκριση με άλλες χώρες της Νότιας Ευρώπης, η φοίτηση στα πανεπιστήμια έχει παραδοσιακά υψηλή κοινωνική αξία και θεωρείται βασικό μέσο κοινωνικής ανόδου.
Πολλοί νέοι επιλέγουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ακόμα και αν οι επαγγελματικές ...