ΔεκαπÎντε χÏόνια μετά τη γÎννησή του σε Îνα φοιτητικό δωμάτιο του ΧάÏβαÏντ, το Facebook Îχει γίνει το Ï€Ïώτο μÎσο κοινωνικής δικτÏωσης στον κόσμο, με πεÏισσότεÏα από 2 δισεκατομμÏÏια χÏήστες. Î Ïόκειται, όμως, για μια επιτυχία που συνοδεÏεται από σκιÎÏ‚.
Στις 4 ΦεβÏουαÏίου 2004 ο ΜαÏκ ΖάκεÏμπεÏγκ ανÎβαζε on line το ÎμβÏυο του Facebook. ΣήμεÏα η εταιÏεία είναι παÏοÏσα σε κάθε πτυχή της καθημεÏινότητας του ενός τετάÏτου της ανθÏωπότητας, η αξία της στο χÏηματιστήÏιο υπολογίζεται σε 500 δισεκατομμÏÏια δολάÏια και παÏάγει καθαÏÏŒ κÎÏδος 22 δισεκατομμυÏίων το χÏόνο.
Και στα 34 του χÏόνια, ο ΜαÏκ ΖάκεÏμπεÏγκ Îχει πεÏιουσία Ïψους 62 δισεκατομμυÏίων δολαÏίων.
Όμως, αυτό το απίστευτο success story βάλλεται εδώ και δÏο χÏόνια από Îνα ασταμάτητο κÏμα σκανδάλων και αποκαλÏψεων για τις μεθόδους του μÎσου κοινωνικής δικτÏωσης, τα Îσοδα του οποίου Ï€ÏοÎÏχονται από τη διαφήμιση.
Η λίστα των επικÏίσεων είναι μακÏά: ανησυχίες για την παÏαπληÏοφόÏηση που ανθεί στην πλατφόÏμα, για τη μαζική συλλογή Ï€Ïοσωπικών στοιχείων και την εκμετάλλευσή τους.
«ΠÏόκειται εδώ για μια Ï€Î¿Î»Ï Î¹ÏƒÏ‡Ï…Ïή εταιÏεία, που Îχει δημιουÏγήσει Ï€ÏοστιθÎμενη αξία από την οποία εξαÏτώνται πολλοί άνθÏωποι» τονίζει ο συγγÏαφÎας και αναλυτής Τζος ΜπÎÏνοφ. «Και αυτό συνοδεÏεται από τεÏάστια ευθÏνη».
ΑντιμÎτωπο με την ωÏιμότητα
«Έπειτα από τα Ï€Ïοβλήματα του 2018, το Facebook δεν επαινείται πλÎον για τις καινοτομίες του. Τα παÏαμικÏά γεγονότα και κινήσεις παÏακολουθοÏνται και επικÏίνονται» σημειώνει η ÎÏ„ÎμπÏα Άχο Ουίλιαμσον, αναλÏÏ„Ïια στην eMarketer. «Στα 15 του χÏόνια, το Facebook Ï€ÏÎπει να αντιμετωπίσει την ωÏιμότητα, δεν είναι πλÎον αÏχάÏιος».
Το Facebook Îχει εξελιχθεί σε μια αυτοκÏατοÏία που κατÎχει κάποιες από τις δημοφιλÎστεÏες δωÏεάν εφαÏμογÎÏ‚ στον κόσμο: το Instagram, που Îκανε την επανάσταση στη φωτογÏαφία και στη σχÎση με την εικόνα, ή το Messenger και το WhatsApp για την επικοινωνία.
Καθεμία από τις εφαÏμογÎÏ‚ αυτÎÏ‚ Îχ...
Πηγή/ΠεÏισσότεÏα: in.gr