ΑΠΟ ΤΟ www.freegr.grΈνα νÎο best seller του Netflix, το ντοκιμαντÎÏ Â«Î¤Î¿ Κοινωνικό Δίλημμα» (The Social Dilemma), διάÏκειας 90 λεπτών, βÏÎθηκε στο νοÏμεÏο 5 των δημοφιλÎστεÏων Ï€ÏογÏαμμάτων του Netflix στο βÏετανικό chart και σÏμφωνα με τον Independent είναι «το πιο σημαντικό ντοκιμαντÎÏ Ï„Î¿Ï… καιÏÎ¿Ï Î¼Î±Ï‚Â».
Είτε ο τίτλος είναι υπεÏβολικός, είτε όχι, το «Τhe Social Dilemma» δονεί ήδη τον κόσμο και την αγοÏά των social media.
Î ÏαγματεÏεται – τι άλλο; – την «σκοτεινή» πλευÏά των μÎσων κοινωνικής δικτÏωσης, μπαίνει στα άδυτα των κολοσσών που ελÎγχουν και Ï„ÏÎχουν τις μεγάλες τεχνολογικÎÏ‚ πλατφόÏμες, και Îχει συνεντεÏξεις Ï€Ïώην στελεχών της Silicon Valley και whistle blowers που Îχουν δουλÎψει για εταιÏίες όπως η Google και το Facebook.

ΜÎσα στα 90 λεπτά της διάÏκειάς του, ÎÏχονται στο φως οι μÎθοδοι και οι στÏατηγικÎÏ‚ που χÏησιμοποιοÏν οι κολοσσοί του κλάδου για να επηÏεάσουν εθνικÎÏ‚ εκλογÎÏ‚, να «ψαÏÎψουν» και να στÏατεÏσουν στις πλατφόÏμες τους δισεκατομμÏÏια ανθÏώπους με στόχος να πλασάÏουν συγκεκÏιμÎνα και στοχευμÎνα διαφημιστικά projects, να ενώσουν ή να διχάσουν, να δημιουÏγήσουν διαδικτυακÎÏ‚ ομάδες και να τις υποβάλουν σε συνήθειες που οδηγοÏν σε σκληÏÎÏ‚ μοÏφÎÏ‚ εξάÏτησης.
Η δÏναμή της, Îτσι τουλάχιστον όπως πεÏιγÏάφεται, από τους ίδιους τους ανθÏώπους που δοÏλεψαν για τα social media, Ï„Ïομάζει. Ένα από τα Ï€Ïώην στελÎχη του Facebook που εμφανίζεται στο ντοκιμαντÎÏ, ο Τιμ ΚÎνταλ, όταν εÏωτάται τι τον ανησυχεί πεÏισσότεÏο απαντά: «Σε άμεσο οÏίζοντα, εκείνο που φοβάμαι πιο Ï€Î¿Î»Ï ÎµÎ¯Î½Î±Î¹ Îνας εμφÏλιος πόλεμος».

Mini κίνημα «αντίστασης» στους χÏήστες του διαδικτÏου
Η Ï€Ïοβολή του ντοκιμαντÎÏ Îχει Ï€ÏοκαλÎσει μίνι κίνημα «αντίστασης» στους χÏήστες του διαδικτÏου σε Î’Ïετανία και ΗΠΑ. Πολλοί Ï€ÏοαναγγÎλλουν κλείσιμο των λογαÏιασμών τους Î±Ï†Î¿Ï ÎµÎ¯Î´Î±Î½ το «Κοινωνικό Δίλημμα», το Facebook και το Instagram είναι οι δÏο πλατφόÏμες που δÎχονται τα πιο βαÏιά πυÏά της κÏιτικής και το σÏνθημα που αναÏτάται σε όλο και πεÏισσότεÏα accounts είναι «όχι άλλη χειÏαγώγηση».
«Απόψε διÎγÏαψα τον λογαÏιασμό μου στο Facebook και Îκλεισα τις ενημεÏώσεις σε Twitter, Instagram και LinkedIn. Είναι καιÏός να ξαναπάÏουμε πίσω το μυαλό μας», ÎγÏαψε Îνας χÏήστης.
Στον αντίποδα, πάντως, υπάÏχουν κι εκείνοι που είτε θεωÏοÏν υπεÏβολικό τον θόÏυβο, είτε λÎνε απλώς πως το «Κοινωνικό Δίλημμα» δεν κομίζει τίποτα νÎο.
«Οι πεÏισσότεÏοι χÏήστες του διαδικτÏου τα γνωÏίζουν ήδη όλα αυτά που Ï€Ïοβάλλονται στο ντοκιμαντÎÏ. Κάποιοι ίσως το δουν και Ï€ÏοβληματιστοÏν πολÏ. Ειδικά οι γονείς. Όμως για την γενιά Ζ και τους millennials όλη αυτή η ιστοÏία δεν σημαίνει τίποτα. Και δεν θα αλλάξει τις συνήθειÎÏ‚ τους», λÎει στο CNBC ο Τίμοθι ΆÏμου, διευθÏνων σÏμβουλος μιας εταιÏίας που Ï€Ïοωθεί διαφήμιση μÎσω των social media.
Κατά τον ΑÏμου, όπως και αÏκετοÏÏ‚ άλλους, η αυτοκÏατοÏία των social media και των τεχνολογικών κολοσσών Îχει επιβιώσει από πολλÎÏ‚ ανάλογες καταιγίδες στο παÏελθόν και θα επιβιώσει και αυτή την φοÏά.
Οι λάτÏεις των… ισολογισμών άλλωστε θυμίζουν πως το κίνημα «ΔιαγÏάψτε το Facebook» είναι ενεÏγό εδώ και χÏόνια, αλλά το Facebook στα ίδια χÏόνια μετÏά σταθεÏά την αÏξηση των κεÏδών του από Ï„Ïίμηνο σε Ï„Ïίμηνο.
Δεν είναι επίσης η Ï€Ïώτη φοÏά που το Netflix συγκÏοÏεται με τη Silicon Valley. Î Ïιν από πεÏίπου Îναν χÏόνο είχε παÏουσιάσει Îνα ακόμη ντοκιμαντÎÏ, το “The Great Hack†(Το μεγάλο χακάÏισμα) που αφοÏοÏσε το σκάνδαλο του Facebook και της Cambridge-Analytica.
Πηγή: greekmme.blogspot.com