Η πτώση της δημοσιογÏαφίας με συγκεκÏιμÎνες ευθÏνες στον εκδοτικό και δημοσιογÏαφικό κλάδο επιβεβαιώνεται καθημεÏινά. Εκδότες και δημοσιογÏάφοι τα Ï€ÏοηγοÏμενα χÏόνια παÏÎδωσαν τη δημοσιογÏαφική τους ταυτότητα, αποδεχόμενοι την μετατÏοπή τους σε Î½Ï„Î¯Î»ÎµÏ Ï€Ïοπαγάνδας Ï…Ï€ÎÏ Ï€Î¿Î»Î¹Ï„Î¹ÎºÏŽÎ½, οικονομικών συμφεÏόντων. ΣήμεÏα η Ï€Ïοσπάθεια άσκησης Ï€Ïαγματικής δημοσιογÏαφίας σκοντάφτει σε ανυπÎÏβλητα εμπόδια. Φθάσαμε στο σημείο να αμφισβητείται ο πυÏήνας της δημοσιογÏαφικής εÏγασίας, η καταγÏαφή γεγονότων, η παÏαγωγή “είδησηςâ€, η επιτυχία Ï€Ïόκλησης αντίδÏασης από δημοσίευμα.

Αυτό ακÏιβώς πεÏιγÏάφει η δημοσιογÏάφος ΕλευθεÏία Τσαλίκη στη σελίδα της στο fb. Την πληÏοφόÏησαν από γÏαφείο ΤÏπου ΔΕΚΟ πως θα είναι …δÏσκολοι στην παÏοχή πληÏοφόÏησης γιατί το ÏεποÏτάζ της χÏησιμοποιήθηκε από την αντιπολίτευση! Casus belli λοιπόν για τις διοÏισμÎνες διοικήσεις ΔΕΚΟ η άσκηση δημοσιογÏαφίας όταν παÏάγει γεγονότα… ΓÏάφει η συνάδελφος:
ΚαλησπÎÏα σε όλους! ΣήμεÏα θα σας πάÏω μαζί μου για μια στιγμή στα backstage του inside story, γιατί υπάÏχει κάτι που θÎλω να μοιÏαστώ μαζί σας. Όπως μποÏεί να γνωÏίζετε, τον Ï€ÏοηγοÏμενο μήνα στο InsideStory δημοσιεÏσαμε Îνα άÏθÏο, σχετικά με τα νοÏμεÏα των λεωφοÏείων που κυκλοφοÏοÏν και τις αυξήσεις των οχημάτων που δεν Îγιναν.
Για να φανταστείτε τι πεÏάσαμε, αÏχικά (το Ï€Ïώτο email στάλθηκε Ï„Îλη ΑυγοÏστου) ζητήσαμε τα δεδομÎνα από τον ΟΑΣΑ, ο οποίος δεν μας τα Îδωσε και δυσκολευτήκαμε εξαιÏετικά να μιλήσουμε τελικά με κάποιον από τον οÏγανισμό, για να απαντήσει σε κάποιες εÏωτήσεις.
Τελικά αυτά που θÎλαμε να μάθουμε τα βÏήκαμε στα δεδομÎνα της τηλεματικής, τα οποία ανÎλυσε ο καθηγητής Διομήδης ΣπινÎλλης. Επειδή όμως τα λεωφοÏεία είναι Îνα συνεχώς εξελισσόμενο θÎμα που «μας καίει» όλους, θελήσαμε να ψάξουμε επιπλÎον κάτι, Îτσι απευθυνθήκαμε εκ νÎου στον ΟΑΣΑ για κάποια δεδομÎνα και πληÏοφοÏίες. ΔÎχτηκα λοιπόν σήμεÏα Îνα τηλεφώνημα από τον υπεÏθυνο ΤÏπου, ο οποίος Î¼ÎµÏ„Î±Î¾Ï Î¬Î»Î»Ï‰Î½ μου ανÎφεÏε όμοÏφα και ωÏαία, και Ï€Î¿Î»Ï casually, ότι επειδή τα στοιχεία του ÏεποÏτάζ μας «χÏησιμοποιήθηκαν από την αντιπολίτευση», θα σκεφτοÏν «πάÏα Ï€Î¿Î»Ï ÏƒÎ¿Î²Î±Ïά» το τι πληÏοφοÏίες θα βγάζουν Ï€Ïος τα Îξω και θα είναι «πάÏα Ï€Î¿Î»Ï Ï€Ïοσεκτικοί» εφεξής (ευτυχώς μας διαβεβαίωσε ότι δεν θα κλείσουν «την μάνικα» εντελώς).
Για να το ποÏμε αλλιώς: Μιλάμε για τον ΟΑΣΑ, Îναν δημόσιο οÏγανισμό, που λειτουÏγεί με δημόσιο χÏήμα για το δημόσιο συμφÎÏον, ο εκπÏόσωπος του οποίου λÎει σχεδόν ξεκάθαÏα σε Îναν δημοσιογÏάφο ότι πλÎον θα γίνεται επιλογή αυτών που λÎνε και (μάλλον;) σε ποιους θα τα λÎνε. Αν αυτό δεν είναι εξοÏγιστικό, τότε δεν ξÎÏω τι είναι.
Πηγή: greekmme.blogspot.com