Ματίνα ΠαπαχÏιστοÏδη στο ΠΡΙΠτου ΣαββατοκÏÏιακουprin.gr
Τα δυο πολιτικά κόμματα εξουσίας, η κυβÎÏνηση της ÎÎας ΔημοκÏατίας και η αξιωματική αντιπολίτευση του ΣΥΡΙΖΑ, οÏγανώνονται για την Ï€Ïοεκλογική μάχη στην επικοινωνιακή σκηνή. Εκεί όπου στοχεÏουν να πείσουν το «κοινό της ψηφιακής εικονικής δημοκÏατίας» ότι διαφÎÏουν πολιτικά Î¼ÎµÏ„Î±Î¾Ï Ï„Î¿Ï…Ï‚. Γιατί στα Ï€Ïαγματικά Ï€Ïοβλήματα της κοινωνίας και των ανθÏώπων (ακÏίβεια, εμπλοκή της χώÏας στα πολεμοκάπηλα σχÎδια του ÎΑΤΟ, παÏάδοση δημόσιου πλοÏτου στο κεφάλαιο, εξωτεÏική πολιτική) αμφότεÏα απÎδειξαν όλο το Ï€ÏοηγοÏμενο διάστημα, τόσο στη Βουλή όσο και στα συνδικάτα, πως η πολιτική τους Ï€Ïόταση ταυτίζεται.
Οι διαφοÏÎÏ‚ τους εντοπίζονται στην τακτική διακυβÎÏνησης, ακÏοδεξιά και επιθετικά νεοφιλελεÏθεÏη για το κόμμα του Μητσοτάκη, Ï€Ïοοδευτικά αστικοδημοκÏατική για το αντίστοιχο του ΤσίπÏα. Επάνω σε αυτÎÏ‚ τις διαφοÏÎÏ‚ στήνεται η επικοινωνιακή στÏατηγική των δυο «μονομάχων» και Îτσι παÏουσιάζονται και από το σÏνολο των συστημικών ΜΜΕ, τα οποία τηÏοÏν αναλογικά τον κομματικό «πλουÏαλισμό» στις πεÏιόδους των εκλογών.
Η επικοινωνιακή μάχη θα είναι σφοδÏή,με στόχο να απομακÏÏνει την κοινωνία από τη σκληÏή Ï€Ïαγματικότητα που βιώνει καθημεÏινά. Θα δοθεί κυÏίως από τους δυο αÏχηγοÏÏ‚, οι οποίοι μετατÏÎπονται, για τις ανάγκες των εκλογών, σε «εμπόÏευμα» αγοÏαίου μάÏκετινγκ με νÎα εÏγαλεία στο ψηφιακό πεδίο, με αÏωγό τα μίντια, σε επίπεδο γλώσσας, πολιτικής συμπεÏιφοÏάς και απεÏθυνσης.
Στόχος της πολιτικής χειÏαγώγησης, σÏμφωνα με τα στοιχεία των δημοσκοπήσεων που Îχουν ÎΔ και ΣΥΡΙΖΑ στα χÎÏια τους, είναι κυÏίως το νεανικό ακÏοατήÏιο, αλλά και η ομογÎνεια. Από τη σÏγκÏουση για τις υποκλοπÎÏ‚ και την οικονομία Îως τις καθημεÏινÎÏ‚ πεÏιοδείες των δυο «εμποÏευμάτων», παÏατηÏήθηκε ήδη η ενσωμάτωση στη γλώσσα τους φÏάσεων Ï€ÏοοÏιζόμενων για το… Tik Tok — «μπÏόεδÏε» για τον ΤσίπÏα, «κÏίντζι» για τον Μητσοτάκη. Η Ï€Ïοεκλογική κόντÏα θα δοθεί με ψηφιακοÏÏ‚ ÏŒÏους, γι’ αυτό ακόμη και το Twitter θα είναι υποβαθμισμÎνο, ενώ επιστÏατεÏονται τα πιο νεανικά ΜÎσα, όπως είναι το Tik Tok και το Instagram. Δυνατό επικοινωνιακό χαÏτί παÏαμÎνουν πάντως και τα κλασικά μίντια, τα οποία στην πλειονότητά τους «ανήκουν» ιδιοκτησιακά στην κυβÎÏνηση της ÎΔ.
Τα μίντια που Îλαβαν ήδη θÎση στην Ï€Ïοεκλογική σκακιÎÏα αποτελοÏν και σε αυτÎÏ‚ τις εκλογÎÏ‚ το κυÏίαÏχο μÎσο χειÏαγώγησης. Και δεν εννοοÏμε μόνο τα ενσωματωμÎνα στην ενημεÏωτική υπηÏεσία του ΜεγάÏου Μαξίμου. Η ΕΡΤ και το ΑΠΕ θα σηκώσουν το βάÏος της κυβεÏνητικής Ï€Ïοπαγάνδας, καθώς Ï„ÏοφοδοτοÏν κατά σχεδόν 80-85% την Ïλη των ΜΜΕ ως κÏÏια πηγή πληÏοφόÏησής τους.
Τα ιδιωτικά μίντια «ανήκουν» σε μεγάλο βαθμό στο κόμμα της ÎÎας ΔημοκÏατίας, ενώ το ίδιο το Μαξίμου τα συμπεÏιÎλαβε στην επικοινωνιακή ομάδα του, δίνοντας Îμφαση στα πεÏιφεÏειακά, για τις πεÏιοδείες του ΚυÏιάκου Μητσοτάκη ανά την Ελλάδα. Μετά την ψήφιση του Ï€Ïόσφατου νόμου για τα ΜητÏώα των Îντυπων ΜÎσων, η κυβÎÏνηση της ÎΔ Îχει διασφαλίσει την πλήÏη σχεδόν υποταγή τους.
Ο δε ΣΥΡΙΖΑ, που κινείται εξίσου ενεÏγά επικοινωνιακά με τη ÎΔ σε αυτÎÏ‚ τις εκλογÎÏ‚, εκτός από τα Îντυπα ή διαδικτυακά ΜÎσα που ξεκάθαÏα τον στηÏίζουν, διαθÎτει πλÎον και τηλεοπτική υποστήÏιξη. Το ΚόντÏα αλλά και η νÎα ενημεÏωτική ζώνη στο Attica TV Ï„Îθηκαν σε Ï€Ïοεκλογική επιφυλακή. Ενδεικτικό όλων των παÏαπάνω είναι πως σε αυτÎÏ‚ τις εκλογÎÏ‚ θα δοÏμε ÏÎµÎºÏŒÏ ÏƒÏ…Î¼Î¼ÎµÏ„Î¿Ï‡Î®Ï‚ δημοσιογÏάφων στα ψηφοδÎλτια των δυο κομμάτων της κυβεÏνητικής εξουσίας.
ΥΣ: Η Ï€Ïοεκλογική τακτική ΣΥΡΙΖΑ επιβεβαιώνει μÎχÏι κεÏαίας τα παÏαπάνω. Όπως ο Κ. Μητσοτάκης το 2019 “απείλησε†με αποχώÏηση από τη Βουλή, όπως ο Κ. Μητσοτάκης στην Ï€Ïόσφατη συνÎντευξη ΤÏπου δεν Îδωσε το λόγο για εÏώτηση σε δημοσιογÏάφους των Îντυπων ΜÎσων, Îδωσε μόνο λόγο στους τηλεοπτικοÏÏ‚ σταθμοÏÏ‚!
ΔημοσιεÏτηκε στην εφημεÏίδα Î Ïιν (28.1.22)
Πηγή: greekmme.blogspot.com