ΕπιλÎξαμε δυο από τις εκατοντάδες, αναÏτήσεις στο διαδίκτυο, για το Ï€ÏοδιαγεγÏαμμÎνο Îγκλημα στα ΤÎμπη. Επειδή ήδη πολλά ΜÎσα επιχειÏοÏν με άμεσους Ï„Ïόπους να το ξεπλÏνουν από τον πυÏήνα του και να μιλήσουν μόνο για “εθνική Ï„Ïαγωδίαâ€. Την ιδιωτικοποίηση δημόσιων φοÏÎων που Ï€ÏεσβεÏουν τα πολιτικά κόμματα κυβεÏνητικής εξουσίας.


ΓÏάφουν ο ΓιώÏγος Μιχαϊλίδης και ο ΓιώÏγος ΜουÏμοÏÏης
ΤÏαγωδία να συγκÏοÏονται Ï„ÏÎνα με δεκάδες θÏματα επειδή τα ηλεκτÏονικά συστήματα ασφαλείας δεν λειτουÏγοÏν καθώς κοστίζουν. ΤÏαγωδία να πεθαίνεις από πυÏκαγιά επειδή δεν καθαÏίστηκαν τα δάση, δεν υπάÏχουν δασοπυÏοσβÎστες, δασοφÏλακες και επαÏκείς υποδομÎÏ‚ δασοπυÏόσβεσης. ΤÏαγωδία να πεθαίνεις από πλημμÏÏες επειδή είχαν καεί τα δάση, δεν καθαÏίστηκαν τα φÏεάτια και οι αυθαιÏεσίες νομιμοποιοÏνται αÏκεί να πληÏώσεις. ΤÏαγωδία να πεθαίνεις επειδή δεν υπάÏχουν αÏκετÎÏ‚ ΜΕΘ και σε διασωληνώνει ο ασκοÏμενος στον διάδÏομο του νοσοκομείου.
ΤÏαγωδία να πεθαίνεις στο εÏγοτάξιο επειδή τα μÎÏ„Ïα ασφαλείας κοστίζουν και οι υπεÏωÏίες συμφÎÏουν. ΤÏαγωδία να μην μποÏείς να δεις ότι οι Ï„Ïαγωδίες που επαναλαμβάνονται Îχουν πάντα Îναν κοινό παÏονομαστή: την υποβάθμιση καθετί δημόσιου, την επικÏάτηση του Î¹Î´Î¹Ï‰Ï„Î¹ÎºÎ¿Ï ÏƒÏ…Î¼Ï†ÎÏοντος, την ιεÏάÏχηση του κÎÏδους πάνω από τη ζωή και την ασφάλεια.
Οι σιδηÏόδÏομοι στην Ελλάδα άÏχισαν να κατακεÏματίζονται και να αποδιαÏθÏώνονται από τη δεκαετία 2000-2010 (επί ΠΑΣΟΚ-ÎΔ), ιδιωτικοποιήθηκαν το 2017 (επί ΣΥΡΙΖΑ) και υποχÏηματοδοτοÏνται, υποστελεχώνονται συστηματικά από όλες τις κυβεÏνήσεις. ΕπικÏάτησαν οι εÏγολαβίες, οι ελαστικÎÏ‚ εÏγασιακÎÏ‚ σχÎσεις, η λογική της ανταποδοτικότητας και επιχειÏηματικότητας σε υποδομÎÏ‚ δημοσίου συμφÎÏοντος. Έτσι, φτάσαμε στο ξημÎÏωμα της 1ης ΜάÏτη 2023, βήμα-βήμα, με ακÏίβεια και όχι αναπάντεχα.
Δεν θα ψάχνουμε να βÏοÏμε αν ο σταθμάÏχης Ï„Ïάβηξε τον λάθος μοχλό. Ακόμα και το ανθÏώπινο λάθος στις Ï„Ïαγωδίες τις πεÏισσότÏες φοÏÎÏ‚ είναι αποτÎλεσμα πολιτικών επιλογών. Ας δοÏμε και τι κÏυβόταν πίσω από Îνα τεÏάστιο σιδηÏοδÏομικό δυστÏχημα στις ΗΠΑ που συνÎβη Ï€Ïόσφατα [ εδώ: https://prin.gr/2023/03/train/ ]
Το είχε Ï€ÏοβλÎψει κανείς το δυστÏχημα; Îαι.
Οι εÏγαζόμενοι – όχι φυσικά οι βολεμÎνοι και χωÏίς ταξική συνείδηση – που Ï€ÏοειδοποιοÏσαν χÏόνια τώÏα αλλά και Ï€Ïιν Îνα μήνα για το δυστÏχημα που ÎÏχεται [ δείτε: https://bit.ly/3EMeT3e ]. Οι εÏγαζόμενοι, αυτός ο τελευταίος Ï„Ïοχός της αμάξης που δεν μποÏεί να αναλάβει τη διαχείÏιση αλλά μόνο να εκτελεί εντολÎÏ‚ και να είναι υπάκουος. Και όμως όσο πιο ισχυÏός είναι ο εÏγατικός Îλεγχος στους χώÏους εÏγασίας τόσο πεÏισσότεÏες ζωÎÏ‚ σώζονται.
ΥπενθÏμιση: Λεφτά υπάÏχουν όταν το ΥπουÏγείο Άμυνας χÏηματοδοτεί το ΑΠΘ για να κατασκευάζει πολεμικά drones [ https://www.iefimerida.gr/tehnologia/apth-shediazei-drone ], τα ÎÏγα Ï€ÏοχωÏοÏν γÏήγοÏα αν λÎγονται “φÏάχτης στον ΈβÏοâ€, Ï€Ïοσλήψεις γίνονται για την “ασφάλεια στα πανεπιστήμια†αλλά για να λειτουÏγήσουν τα ηλεκτÏονικά συστήματα ασφαλείας δεν υπήÏχε οÏτε χÏόνος, οÏτε χÏήμα, οÏτε Ï€Ïοσωπικό. Î ÏοτεÏαιότητες του ÎºÎ±Ï€Î¹Ï„Î±Î»Î¹ÏƒÏ„Î¹ÎºÎ¿Ï ÏƒÏ…ÏƒÏ„Î®Î¼Î±Ï„Î¿Ï‚.
ΚανÎνα εθνικό Ï€Îνθος μαζί με τους υπαίτιους της δυστυχίας δεκάδων οικογενειών. Μόνο αγώνας εναντίον τους και ολόκληÏη την αλήθεια.
Σε κάθε Ï„Ïαγωδία λÎνε: «Δεν είναι τώÏα η ÏŽÏα των ευθυνών».
Για την πεÏίπτωση του σιδηÏοδÏÎ¿Î¼Î¹ÎºÎ¿Ï Î´Ï…ÏƒÏ„Ï…Ï‡Î®Î¼Î±Ï„Î¿Ï‚ στα ΤÎμπη, οι ευθÏνες Îχουν Îλθει εδώ και χÏόνια. Γιατί όποιος ταξίδευε πεÏιστασιακά Îστω ή ξÎÏει λίγα μόνο Ï€Ïάγματα για το σιδηÏοδÏομικό δίκτυο, γνωÏίζει ότι:
-Το σιδηÏοδÏομικό δίκτυο είναι σε άθλια κατάσταση μετά από χÏόνια παÏαμÎλησης και δÏαματικής υποχÏηματοδότησης. Είναι ενδεικτικό ότι η γÏαμμή ΔÏάμα – Ξάνθη είναι κλειστή εδώ και καιÏÏŒ λόγω επικινδυνότητας, κόβοντας τον άξονα Θεσσαλονίκη – ΑλεξανδÏοÏπολη.
-Στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης τα ÎÏγα μετατÏοπής του σε διπλή ηλεκτÏοκινοÏμενη γÏαμμή Îχουν μεν ολοκληÏωθεί, όμως δεν Îχει ολοκληÏωθεί η εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, ÎÏγο καίÏιο για την ασφάλεια της γÏαμμής.
-Ο άλλοτε κÏαταιός και ενιαίος ΟΣΕ Îχει πολυδιασπαστεί σε μια σειÏά ξεχωÏιστÎÏ‚ και συχνά αντιμαχόμενες Î¼ÎµÏ„Î±Î¾Ï Ï„Î¿Ï…Ï‚ Α.Ε. ΟΣΕ, η ιδιωτικοποιημÎνη ΤΡΑΙÎΟΣΕ (νυν Hellenic Train), ΓΑΙΑΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ κλπ. Η πολυδιάσπαση δημιουÏγεί ασυνεννοησία, διοικητικό χάος και συγκÏοÏσεις συμφεÏόντων. Ενδεικτική η πολυετής διαμάχη ΟΣΕ – ΤΡΑΙÎΟΣΕ για τα Ï„Îλη χÏήσης του δικτÏου (βλ λινκ στα σχόλια).
-Η ΤΡΑΙÎΟΣΕ ιδιωτικοποιήθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ για μόλις 45 εκατ. ευÏÏŽ. Για τους πεÏιστασιακοÏÏ‚ Îστω χÏήστες του δικτÏου, η επιδείνωση των υπηÏεσιών ήταν εμφανής από την Ï€Ïώτη μÎÏα. ΥψηλότεÏα κόμιστÏα, κατάÏγηση γÏαμμών (όπως το νυχτεÏινό Αθήνα-Θεσσαλονίκη), διαδÏομÎÏ‚ που Ï€ÏαγματοποιοÏνταν με άθλια λεωφοÏεία, χωÏίς να υπάÏχει τεχνικό Ï€Ïόβλημα στη γÏαμμή, αποκλειστικά για εξοικονόμηση κόστους. Άλλωστε η εταιÏεία που ιδιωτικοποιήθηκε με Ï€Ïόσχημα τις κÏατικÎÏ‚ ενισχÏσεις που είχαν δοθεί στην κÏατική ΤΡΑΙÎΟΣΕ, λαμβάνει μετά από νομοθετική ÏÏθμιση της ÎΔ επιδοτήσεις 50 εκατ. ευÏÏŽ ετησίως για την Ï€Ïαγματοποίηση δÏομολογίων στις «άγονες» γÏαμμÎÏ‚. Ενδεικτικό για το Ïψος της χÏηματοδότησης είναι ότι τα Îσοδα από τις υπόλοιπες δÏαστηÏιότητες πλην των επιδοτοÏμενων γÏαμμών, ανήλθαν το 2022 σε 80 εκατ ευÏÏŽ.
-Το να βÏεθοÏν δÏο Ï„Ïαίνα να κινοÏνται με μεγάλη ταχÏτητα το Îνα Ï€Ïος το άλλο στην ίδια γÏαμμή, σε Îναν διπλό άξονα, εν Îτει 2023, σε Îνα δυστÏχημα ίδιο με αυτό του ΔοξαÏά το 1972, είναι Îγκλημα για το οποίο Ï€ÏÎπει να φτάσει στην παÏαίτηση του υπουÏÎ³Î¿Ï Î¥Ï€Î¿Î´Î¿Î¼ÏŽÎ½, τουλάχιστον.
-Καμπανάκι για την κατάσταση του ÎµÎ»Î»Î·Î½Î¹ÎºÎ¿Ï ÏƒÎ¹Î´Î·ÏοδÏόμου θα ÎÏ€Ïεπε να Îχει σημάνει το δυστÏχημα στο ΆδενδÏο, το 2017, με 4 νεκÏοÏÏ‚.
ΟÏγή και ντÏοπή για το Ï€ÏοανακελθÎν Îγκλημα.
Πηγή: greekmme.blogspot.com