Ματίνα ΠαπαχÏιστοÏδη στο ΠΡΙΠτου ΣαββατοκÏÏιακου
Ακόμη και ο πλÎον άσημος υποψήφιος βουλευτής διαθÎτει τον Ï€Ïοσωπικό του μάνατζεÏ. Δεν είναι μόνο οι ομιλίες ή παÏουσιάσεις, υπάÏχει καθοδήγηση για το πώς να χαμογελά, πώς να στήνεται για μια χειÏαψία με τον αÏχηγό ή το Ï€ÏοβεβλημÎνο στÎλεχος, πώς να φιλήσει το χÎÏι του παπά στην εκκλησία. Τα κοινωνικά δίκτυα και τα ψηφιακά ΜÎσα Îχουν επίσης, σε αυτÎÏ‚ τις εκλογÎÏ‚, διευÏυμÎνο Ïόλο και απεÏθυνση, όπου πάλι το μάÏκετινγκ Îχει τον Ï€Ïώτο λόγο.
Η εικόνα και μÎσω αυτής η κατασκευή μιας αισθητικής πολιτικής πεÏσόνας, είναι κυÏίαÏχη. Αν στις αÏχÎÏ‚ του αιώνα οι κοινωνιολόγοι της επικοινωνίας Ï€Ïοβληματίζονταν για τον «πολιτικό ολοκληÏωτισμό», εξαιτίας της πλήÏους υποταγής του Ï€Î¿Î»Î¹Ï„Î¹ÎºÎ¿Ï Î»ÏŒÎ³Î¿Ï… στην τηλεοπτικοποίησή του, σήμεÏα το γεγονός αυτό είναι αναμφισβήτητο.
ΜÎσω του ÏƒÏ…Î½Î¿Î»Î¹ÎºÎ¿Ï ÏƒÏ…ÏƒÏ„Î®Î¼Î±Ï„Î¿Ï‚ των μίντια Ï€Ïοωθείται Îνα δÏαματοποιημÎνο σκηνοθετημÎνο πολιτικό σόου, με κÏÏια Ï€Ïοϊόντα Ï€Ïος «πώληση» τους ίδιους τους αÏχηγοÏÏ‚ των πολιτικών κομμάτων. Τακτική που ταυτίζεται με την Ï€Ïακτική των μίντια να εστιάζουν και να σκηνοθετοÏν συστηματικά Ï€ÏοσωπικÎÏ‚-ατομικÎÏ‚ στιγμÎÏ‚ στην ενημÎÏωση-πληÏοφόÏηση, απευθυνόμενα σε αυτό που ο Γ. Λίπμαν ονόμασε «συγχυσμÎνο κοπάδι» και «θεατÎÏ‚ δÏάσης».
Οι δυο πολιτικοί αÏχηγοί, ΚυÏιάκος Μητσοτάκης και ΑλÎξης ΤσίπÏας, ακόμη και Ï€Ïιν ανακοινωθοÏν επίσημα οι εκλογÎÏ‚ της 21ης Μάη, ενδÏθηκαν το Ïόλο του «πÏοϊόντος» υπό την καθοδήγηση των επιτελαÏχών μάνατζÎÏ Ï„Î¿Ï…Ï‚.
Οι δυο εικόνες, ο χαλαÏός γÏαβατοφοÏεμÎνος Μητσοτάκης στην οθόνη ÎºÎ¹Î½Î·Ï„Î¿Ï Ï„Î¿Ï… ΣταÏÏου ΘεοδωÏάκη και ο Ï€ÏοβληματισμÎνος αλλά κουλ ΑλÎξης ΤσίπÏας, με μπουφάν στο Ïημαδιό της τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ στη ΛάÏισα, είναι χαÏακτηÏιστικÎÏ‚ της στÏατηγικής πώλησης που επÎλεξαν τα δυο κόμματα. Ο Μητσοτάκης χÏησιμοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα –παÏάδειγμα η συνÎντευξή του στη ÎεφÎλη– Ï€Ïος άγÏαν νεανικών ψήφων, ο ΤσίπÏας απευθÏνεται στον μεσαίο αναποφάσιστο και ευÏισκόμενο σε πλήÏη πολιτική σÏγχυση ψηφοφόÏο. Γιατί Îτσι οÏίζει ο Î¼Î¬Î½Î±Ï„Î¶ÎµÏ Ï€Î¿Ï… αναλÏει τα στοιχεία δημοσκοπήσεων — αυτών που δεν βλÎπουν τα φώτα της μιντιακής επικαιÏότητας.
Ο πολιτικός λόγος εξαφανίζεται μÎσα στη φόÏμα της τηλεπτικοποίησης του, Î±Ï†Î¿Ï ÎºÎ±Î¹ τα δυο κόμματα απευθÏνονται συνειδητά σε μιντιακό κοινό και όχι σε πολίτες, στοχεÏουν και θÎλουν «θεατÎÏ‚ της δÏάσης» και όχι ενεÏγοÏÏ‚ πολίτες.
Πηγή: greekmme.blogspot.com