Η Αθήνα μέσα από τον φακό της Amazon Prime έχει πρόσφυγες, νεοφυείς επιχειρήσεις, καταλήψεις, καταστολή και τη νέα γενιά!
Ημερομηνία:
27/4/2023, 21:58 - Εμφανίσεις: 29
<< Ήταν πολυαναμενόμενη, σαν συνάντηση με παλιοÏÏ‚ φίλους, η ΧωÏιάτικη Σαλάτα/ Salad Grecque, η σχεδόν εξ ολοκλήÏου γυÏισμÎνη στην Αθήνα σειÏά του Cedric Klapisch για το amazon prime που Îκανε Ï€ÏεμιÎÏα την ΠαÏασκευή. Πολυαναμενόμενη μιας και αποτελεί την φυσική συνÎχεια της Ï„Ïιλογίας του Klapisch για τα νιάτα της ΕυÏώπης, τότε και μετά, που είχε ξεκινήσει στην ΒαÏκελώνη με το L’Auberge Espagnole Ï€Ïιν 20+ χÏόνια, δίνοντας εφαλτήÏιο στην καÏιÎÏα του Romain Duris, της Kelly Reilly, της Cecile de France, και της Αμελί της ακατανόμαστης αυτοπÏοσώπως επίσης. ΑκολοÏθησαν στην Ï„Ïιλογία οι Ρώσικες ΚοÏκλες και το Casse-tete Chinois, με ÎÏωτες, χωÏισμοÏÏ‚, ταξίδια, όνειÏα, βιβλία. Για πολλοÏÏ‚, είχαν γίνει δικοί μας άνθÏωποι οι συγκεκÏιμÎνοι πια, σαν παλιά παÏÎα, βοηθοÏσε η μαστοÏιά του Klapisch στο να γÏάφει φίνα κομεντί χαÏακτήÏων εποχής (της τωÏινής), οι εκλεκτικÎÏ‚ επιλογÎÏ‚ του ήχου, οι λεπτομÎÏειες (ανακάτεμα μιας ευÏωπαϊκής ποπ κουλτοÏÏας με τον ΣοπενάουεÏ). Σου εÏχόταν να πάÏεις τηλÎφωνο τον χαÏακτήÏα του Duris στην Ï„Ïίτη ταινία, να τον βÏίσεις που δεν μποÏεί να ξεχάσει την Tautou (μα την Tautou βÏε καμάÏι μου; κόψε τα ναÏκωτικά, σκÎψου τι θα πει ο κόσμος, και Ï„Îτοια). ΠοτΠδεν συγχωÏήσαμε και τον Έλληνα διανομÎα που την Ï„Ïίτη ταινία την είπε “Μια Γαλλίδα στο Μανχάτανâ€- Γάλλος ήταν.
Εν Îτει 2023 λοιπόν, τα δÏο παιδιά του Duris και της Reilly κληÏονομοÏν από τον εκ μητÏός παπποÏ, ακίνητο στο κÎντÏο της Αθήνας. Η κόÏη βÏίσκεται ήδη στην πόλη, αναÏχοαυτόνομο πνεÏμα, παÏάτησε σπουδÎÏ‚ και δουλευει σε ΜΚΟ για Ï€Ïόσφυγες, ζει σε κατάληψη, και Îχει μια τοξική σχÎση με χαÏισματικό Έλληνα της ΜΚΟ (και του αναÏÏ‡Î¹ÎºÎ¿Ï Ï‡ÏŽÏου όπως αυτοπÏοσδιοÏίζεται).
ΈÏχεται κι ο γιός, που είναι φάση business και startup, με ÎτεÏον ήμισυ φονικών επιχειÏηματικών ενστίκτων εξ ΑμεÏικής, και μπαίνει σε πολιτισμικό σοκ από το Ï€Ïώτο βÏάδυ (αστυνομική επιχείÏηση εκκÎνωσης κατάληψης, Ï€ÏοσαγωγÎÏ‚, ξÏλο). Και μετά ο Klapisch αναπτÏσσει Îναν ολόκληÏο πολυεθνικό μικÏόκοσμο χαÏακτήÏων: Ιταλίδες και ΤσÎχες φοιτήτÏιες, dj από του ΜπουÏουντι με μυστικά, ΚÏοάτες αναπαλαιωτÎÏ‚ εÏγαζόμενοι στον ΠαÏθενώνα, Γάλλοι πειÏαματιστÎÏ‚ του ήχου, Ιταλοί ξεναγοί με ηλεκτÏικά πατίνια, ΣÏÏοι Ï€Ïόσφυγες, ελληνίδες εθελόντÏιες/ ηθοποιοί. ΣχÎσεις και ανατÏοπÎÏ‚, ποÏεία Ï€Ïος ωÏιμότητα ή απλά αναμνήσεις εφήμεÏων επεισοδίων. Πάμε γι’ Î±Î»Î»Î¿Ï Î® πάει η ιστοÏία γι’ αλλοÏ, μιας και στα τελευταία επεισόδια ÎÏχεται στο Ï€Ïοσκήνιο πια και η ΟυκÏανία- το σαφÎÏ‚ μήνυμα πεÏί της εισβολής να συγχÎεται με το γνωστό “με την ειÏήνη βασικά†(και να ακολουθείται και από μια χοντÏοκομμÎνη φιλοφÏόνηση Ï€Ïος το “οικολογικό κινεζικό επιχειÏείνâ€!).
Είναι κυÏίως η Αθήνα όμως που Ï€Ïωταγωνιστεί στα 8 επεισόδια, αλλά ποια Αθήνα; Μια πόλη ατÎλειωτο μπετόν, μÎχÏι εκεί που φτάνει το μάτι σου (ο ουÏανός κι ο ΠαÏθενώνας στον μακÏινό οÏίζοντα), παλιά κτίÏια με κακοφοÏμισμÎνα γκÏάφιτι. Αλλά και μια πόλη (το ΒεÏολίνο του σήμεÏα, είπε ο Klapisch σε μια συνÎντευξή του) που μαζεÏει ή δημιουÏγεί ανήσυχα νεαÏά πνεÏματα. ΑπÎχω Ï€Î¿Î»Ï Î±Ï€ÏŒ την Αθήνα για να ξÎÏω αν αυτή είναι η πόλη. ‘Η μποÏεί απλά να είμαι πλÎον ο θείος που δεν μποÏεί “να καθήσει με τη νεολαίαâ€, επειδή δεν απευθÏνεται σε αυτόν η σειÏά- Îτσι άκομψα παίÏνουν πάνω τους το 5ο επεισόδιο οι παλιοί (Duris-Reilly-deFrance) και φαίνονται εκτός εποχής, νιώθεις “παλιός, μπάÏμπας†πλÎον μαζί τους. Η γενιά του L’Auberge Espagnole ήταν η γενιά του erasmus, εδώ είναι η γενιά των καταλήψεων Î¶Ï‰Ï„Î¹ÎºÎ¿Ï ÎºÎ±Î¹ μη χώÏου, αλλά και Ïαγδαία μεταβαλλόμενων κοινωνικοπολιτικών σκηνικών. Ίσως πεÏισσότεÏο από κάθε άλλη σειÏά (και πεÏισσότεÏο από την Ï„Ïιλογία), η πολιτική τοποθÎτηση στον άξονα αÏιστεÏά-δεξιά θα κÏίνει αν αÏÎσει σε κάποιον ή όχι.
ΥπάÏχουν υποσχόμενα νÎα Ï€Ïόσωπα, αλλά δεν φαντάζομαι καμιά νÎα Σεσίλ ντε ΦÏανς να αναδεικνÏεται από το καστ: ο Aliosha Schneider ως γιος γÏάφει πολÏ, Îχει μια εγγενή καλοσÏνη στο Ï€Ïόσωπο, είναι ηθοποιός που μποÏεί να ταυτιστεί μαζί του το κοινό. Η Megan Northam ως κόÏη είναι Ï€Î¿Î»Ï ÎºÎ±Î»Î® ηθοποιός, αλλά το εÏÏος (και η λάμψη, και το μÎλλον) άγνωστο. Οι νÎες φάτσες της πολυπολιτισμικότητας ενδιαφÎÏουσες: η Fotini Peluso, ανεÏχόμενη στην Ιταλία, πιθανώς ελληνικής καταγωγής βάσει μικÏÎ¿Ï Î¿Î½ÏŒÎ¼Î±Ï„Î¿Ï‚, αλλά να δοÏμε αν μποÏεί να συνεχίσει την ελληνοϊταλική παÏάδοση της Valeria Golino και της Sylva Koscina. Η Reham Alkassar και η Anna Kamenikova και ο Josip Ladina είναι επίσης αξιομνημόνευτα Ï€Ïόσωπα, θα τους βλÎπουμε και θα λÎμε “α, αυτός/ή από την Σαλάταâ€.
Οι Έλληνες: ο Μανώλης ΜαυÏοματάκης ζωγÏαφίζει ως συνήθως, θαυμάσιος και ο Κώστας ΜπάÏας ως καφετζής/ΣωκÏάτης/ΕπίκουÏος/ΑÏιστοτÎλης. Η Ιωάννα ΚολιοποÏλου εξαιÏετική, η Έλσα Λεκάκου φτιάχνει κάτι ιδιαίτεÏο, πετυχημÎνα. Στον κÏίσιμο Ïόλο του Ï„Î¿Î¾Î¹ÎºÎ¿Ï Ï†Î¯Î»Î¿Ï… της κόÏης ο ΔημήτÏης Κίτσος. Ο
Zissis Roumbos κάνει σÏντομο Ï€ÎÏασμα ως Îνας (από τους ατÎλειωτους) κακός αστυνομικός- Îχει τεÏάστιο θÎμα η σειÏά με την αστυνομία, μόνο το γνωστό σÏνθημα δεν άÏχιζαν να φωνάζουν όλοι μαζί. Ένας σÏντομος Ïόλος και για την
Christina Dendrinou που αξίζει συγχαÏητηÏίων και για το κάστινγκ μαζί με τον επικεφαλής Μάκη Γαζή.
ΔιαλÎγεις λοιπόν τι είδες: μια άσχημη Αθήνα με πολλοÏÏ‚ αντιδÏαστικοÏÏ‚ ανθÏώπους, ή μια ολοζώντανη πόλη που Îλκει νÎους από Ï€Î±Î½Ï„Î¿Ï ÎºÎ±Î¹ τους δίνει χώÏο, πεδίο, ευκαιÏίες, οÏίζοντες, Ï€ÏωτοποÏία; Μια σχηματική σειÏά από Îναν “θείο που θα καθήσει με τη νεολαία†ή Îνα γÏÏισμα που Îδωσε δουλειά και εμπειÏίες σε εκατοντάδες Έλληνες και ÎφεÏε την πόλη στο επίκεντÏο, σε Îνα δυναμικό παγκόσμιο κοινό; Όπως και να’ χει, οκτώ επεισόδια αφηγηματικής δεινότητας από τον Klapisch (πάντα με την αÏωγή της Lola Doillon, στην ζωή και το ÎÏγο).
Îα θυμηθώ να πάÏω τηλÎφωνο τον χαÏακτήÏα του Duris να μιλήσουμε για τα παιδιά μας. Και για το πώς να μιλάμε στα παιδιά μας.
Πηγή: greekmme.blogspot.comΜείνετε σε επαφή μαζί μας:
Κάντε like κι ακολουθήστε τη σελίδα μας στο Facebook
Στο Twitter: