Η προεκλογική μάχη και οι παχιές αγελάδες της Πολιτικής ζωής!
Ημερομηνία:
17/5/2023, 15:28 - Εμφανίσεις: 27
 Γιατί ο ΕλÎφαντας είναι ήδη μÎσα στο Δωμάτιο .. ή αυτά που κάνουμε ότι δεν βλÎπουμε , αλλά είναι Ï€Î¿Î»Ï Î¼ÎµÎ³Î¬Î»Î± για να τα αγνοήσουμε !! Μια Ï€Ïοεκλογική μάχη και η κουβÎντα που δεν γίνεται !! Τελική ευθεία για τις εθνικÎÏ‚ εκλογÎÏ‚ και οι τόνοι της αντιπαÏάθεσης εντείνονται, σε αντίθεση μάλλον με την άπνοια που επικÏατεί στην κοινωνική καθημεÏινότητα. Ο ψηφοφόÏος, ιδιαίτεÏα της νÎας γενιάς, μπουχτισμÎνος και εξοικειωμÎνος πια στην ποιότητα των αντιπαÏαθÎσεων, που Îχουν να κάνουν πεÏισσότεÏο με αβÎβαια επικοινωνιακά κÎÏδη από ατάκες, εξυπναδικισμοÏÏ‚ και Ï€ÏοσωπικÎÏ‚ αντεγκλήσεις, απÎχει ή αδιαφοÏεί. Σε μια ακόμη εκλογική μάχη, απουσιάζει η συζήτηση για μεγάλα και σημαντικά θÎματα που απασχολοÏν ή θα απασχολήσουν Îντονα τη χώÏα και Îχουν να κάνουν με το μÎλλον της. Κάτι αυτή η μονότονη και καθόλου ελκυστική Ï€Ïοεκλογική πεÏίοδος, κάτι ο πεÏισσότεÏος ελεÏθεÏος χÏόνος, με οδήγησαν να πεÏιηγηθώ στις σελίδες της EUROSTAT, της ΕυÏωπαϊκής Στατιστικής ΑÏχής.ΜποÏεί η στατιστική κατά τον Î’Î»Î¬Î½Ï„Î¹Î¼Î¹Ï Î›ÎµÎ²ÎµÎ½ÏƒÏ„Î¬Î¹Î½, να είναι σαν την mini φοÏστα, που αποκαλÏπτει πολλά αλλά κÏÏβει την ουσία, αυτό που Îχει όμως αξία είναι η εÏμηνεία αυτών που μας δίνει. Και μας δίνει πολλά σημαντικά στοιχεία, όπως και οι παÏεξηγημÎνοι ΜÎσοι ÎŒÏοι. Μας δίνουν μια εικόνα σÏγκÏισης και Î¼ÎµÏ„Î±Î¾Ï Ï‡Ï‰Ïών, παÏά τις όποιες ιδιομοÏφίες και ιδιαιτεÏότητες μποÏεί να Îχει κάποια, όπως η χώÏα μας με την μεγάλη νησιωτική διασποÏά. Άντλησα Îτσι κάποια χÏήσιμα στοιχεία για σημαντικοÏÏ‚ τομείς της δημόσιας ζωής, όπως η Εκπαίδευση, η ΔικαιοσÏνη και η Υγεία, που μαζί με άλλα Îχουν μπει κάτω από το χαλάκι. Α/ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ, Η Ελλάδα Îχει αναλογία στα Δημοτικά σχολεία, 9,2 μαθητÎÏ‚ ανά δάσκαλο, στα Γυμνάσια 8,1 μαθητÎÏ‚ ανά καθηγητή και στα ΛÏκεια 10,3 μαθητÎÏ‚ ανά καθηγητή αντίστοιχα. Όταν ο ΜÎσος ÎŒÏος στην ΕΕ είναι 13,6 μαθητÎÏ‚ ανά δάσκαλο, στη ΓεÏμανία 15,5 μαθητÎÏ‚ και στη Γαλλία 19,2 μαθητÎÏ‚ ανά δάσκαλο αντίστοιχα. Σημειώνεται δε, το Ï€Î¿Î»Ï ÎµÎ½Î´Î¹Î±Ï†ÎÏον στοιχείο, ότι στη χώÏα μας, το ¼ πεÏίπου των μαθητών του Γυμνασίου δεν πηγαίνουν στο ΛÏκειο, αλλά οÏτε και σε κάποια σχολή κατάÏτισης. Î’/ ΔΙΚΑΟΣΎÎΗ, Στην Ελλάδα ανά 100.000 κατοίκους αντιστοιχοÏν 390 δικηγόÏοι, όταν στην ΠοÏτογαλία αντιστοιχοÏν 290, στο Î’Îλγιο 164, στην Ελβετία 142 και στη Γαλλία 98 (!) Η επίλυση μιας εμποÏικής διαφοÏάς Î¼ÎµÏ„Î±Î¾Ï ÎµÏ€Î¹Ï‡ÎµÎ¹Ïήσεων, στην Ελλάδα απαιτεί 1580 ημÎÏες (132η θÎση στις 190) όταν ο Μ.Ο. των χωÏών του ΟΟΣΑ είναι 582 μÎÏες. Επίσης η αναλογία Δικαστών/ δικαστικών υπαλλήλων στην Ελλάδα είναι 1/1, όταν ο Μ.Ο. στην ΕΕ είναι 1/ 3,5. Από δε τις 1024 πεÏίπου θÎσεις Δικαστικών Υπαλλήλων στα Διοικητικά ΔικαστήÏια, μόνο οι 56 (5,5%) είναι πτυχιοÏχοι Îομικής. Γ/ ΥΓΕΊΑ, Στην Ελλάδα ανά 1000 κατοίκους αντιστοιχοÏν 6 γιατÏοί (μεγαλÏτεÏο στην ΕΕ) όταν ο ΜÎσος ÎŒÏος των κÏατών της ΕΕ είναι 3,7! Στο Îοσηλευτικό Ï€Ïοσωπικό στη χώÏα μας αντιστοιχοÏν 4 ανά 1000 κατοίκους, όταν ο Μ.Ο των κÏατών της ΕΕ είναι 8,5. Όσο για τις κλίνες στην Ελλάδα αντιστοιχοÏν 4 ανά 1000 κατοίκους, ενώ ο Μ.Ο της ΕΕ ανÎÏχεται στις 5 αντίστοιχα. Εδώ να επισημάνουμε το άκÏως ενδιαφÎÏον και υποτιμητικό στοιχείο, ότι οι κατά κεφαλήν για την υγεία δαπάνες στη χώÏα μας είναι 45% χαμηλότεÏες από τον Μ.Ο. των χωÏών της ΕΕ. Μόνο οι χώÏες του Ï€Ïώην υπαÏÎºÏ„Î¿Ï ÏƒÎ¿ÏƒÎ¹Î±Î»Î¹ÏƒÎ¼Î¿Ï Îχουν λιγότεÏες. ΧαÏακτηÏιστικά δείγματα του ανοÏÎ¸Î¿Î»Î¿Î³Î¹ÏƒÎ¼Î¿Ï Ï€Î¿Ï… επικÏατεί στη δομή του κÏάτους και τις διοÏθωτικÎÏ‚ κινήσεις που ÎÏ€Ïεπε να Îχουν γίνει και συνεχώς αναβάλλονται. Ένα μικÏÏŒ δείγμα από τα μεγάλα και σημαντικά που κÏÏβονται πίσω από το Ï€Îπλο της συζήτησης για αυτοδυναμίες και Ï€Ïόσημα διακυβÎÏνησης, ενώ ο ελÎφαντας είναι ήδη μÎσα στο δωμάτιο. Η ΤÏάπεζα της Ελλάδος Îχει ήδη τοποθετηθεί. «Δεν υπάÏχει δημοσιονομικός χώÏος για όλα αυτά που εξαγγÎλλονται Ï€Ïοεκλογικά». Η συζήτηση όμως εξαντλείται στα μεγÎθη της επιδοματικής πολιτικής. Ο εκσυγχÏονισμός του Ï€Ïωτογενή τομÎα, η ψηφιακή γεωÏγία και η ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών φαίνεται να μην απασχολοÏν κανÎναν. Η Υγεία, η Παιδεία και η ΔικαιοσÏνη που αναφÎÏθηκαν πιο πάνω, όπως και το τεÏάστιο Ï€Ïόβλημα του ΔημογÏαφικοÏ, αναφÎÏονται απλά σαν κεφάλαια σε Ï€ÏογÏάμματα που κανείς δεν ξανακοιτά. Και αυτά ίσως τα πιο εÏκολα. ΜποÏείτε να σκεφτείτε την πλειοψηφία του Ï€Î¿Î»Î¹Ï„Î¹ÎºÎ¿Ï Ï€ÏοσωπικοÏ, να συζητά για θÎματα 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης, Τεχνητής ÎοημοσÏνης με τα Ï€Ïακτικά και ηθικά Ï€Ïοβλήματα που Ï€Ïοβάλλουν από την εξÎλιξή της ή ακόμη και για θÎματα ΠεÏιβάλλοντος και Î Ïάσινης Ανάπτυξης? Είναι όλα αυτά που θα ÎÏ€Ïεπε να συζητοÏνται στην Ï€Ïοεκλογική πεÏίοδο και αποφεÏγονται με κάθε Ï„Ïόπο. Είναι όλα αυτά που θα Ï€ÏÎπει να μπουν σε Îνα ευÏÏ Ï€ÏόγÏαμμα μεταÏÏυθμίσεων και οι πεÏισσότεÏοι σφυÏίζουν αδιάφοÏα και κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν. Είναι όλα αυτά που Îχει άμεσα ανάγκη η χώÏα για να αντιμετωπίσει τις Ï€Ïοκλήσεις του μÎλλοντος. Κάποια στιγμή Ï€ÏÎπει να σκÏψουν σοβαÏά σ’ αυτά ΌΛΟΙ. Τόσο όποια ΚυβÎÏνηση Ï€ÏοκÏψει που θα Îχει την Ï€Ïωτοβουλία των κινήσεων, όσο και η Αντιπολίτευση με τις δικÎÏ‚ της ολοκληÏωμÎνες Ï€Ïοτάσεις. Δεν μποÏεί να είναι διαÏκÎÏ‚ άλλοθι η διεθνής κατάσταση. Αντίθετα οι επιπτώσεις από τις δυσμενείς διεθνείς συγκυÏίες, μόνο με καλυτÎÏευση αυτών των παÏαμÎÏ„Ïων μποÏοÏν να αντιμετωπιστοÏν. Έτσι θα μποÏÎσει και η κοινοβουλευτική μας δημοκÏατία να απεμπλακεί από ελÎγχους ευθυνών που δεν οδηγοÏν πουθενά και να ανακατευθυνθεί σε ελÎγχους αναζήτησης των βÎλτιστων λÏσεων στα μεγάλα υπαÏκτά Ï€Ïοβλήματα της χώÏας. Δ-Τ.Ο.
Πηγή: greekmme.blogspot.com
|
|
|