Η Google, οι ψηφιακοί εκδότες και τα εκατομμύρια διαφήμισης σε ολίγους
Ημερομηνία:
19/4/2024, 12:12 - Εμφανίσεις: 92
** Ειδήσεις και παÏασκήνια στο χώÏο των media
> Το ÏεποÏτάζ που δημοσίευσε η στήλη “Τυπολογίες†στην εφημεÏίδα “ΠαÏόν†αποκαλÏπτει πως η πολυεθνική της Google αÏνείται να πληÏώσει για πνευματικά δικαιώματα τους εκδότες ειδησεογÏÎ±Ï†Î¹ÎºÎ¿Ï Ï€ÎµÏιεχομÎνου στην Ελλάδα. Όπως ακÏιβώς δηλαδή ÎÏ€Ïαξε και στις άλλες χώÏες, ΑυστÏαλία, Γαλλία, ΗΠΑ, Καναδάς για να υπάÏξει μετά από σκληÏÎÏ‚ διαπÏαγματεÏσεις, συμφωνίες πληÏωμής. Σε αντίθεση με την Ελλάδα, στις άλλες χώÏες οι εκδότες είχαν σÏμμαχο τις κυβεÏνήσεις που ευνόησαν τους τοπικοÏÏ‚ εκδότες με σαφείς διατάξεις και νόμους. Στη χώÏα μας διαιτητής κατά το νόμο οÏίστηκε η ΕΕΤΤ (Ïυθμιστική αÏχή αÏμόδια για τα πάντα όλα).
Ενώ λοιπόν οι εκδότες διαδικτÏου παÏουσιάζουν ÎÏευνες ότι η Google Îχει διαφημιστικλά Îσοδα της τάξης των 500 εκατ. από την Ελλάδα λόγω του πεÏιεχομÎνου από εχγώÏια μίντια, εισηγητÎÏ‚ της ΕΕΤΤ υποστηÏίζουν πως η πολυεθνική θα Ï€ÏÎπει να “συμψηφίσει†τις διαφημίσεις των ελληνικών ΜΜΕ με το ποσοστό των πνευματικών δικαιωμάτων. Σε μια Ï„Îτοια πεÏίπτωση αντί για τα 40-50 εκατ. που απαιτοÏν οι εκδότες από τη Google όχι μόνο δεν θα πάÏουν τίποτε αλλά θα βγουν και …χÏεώστες. Όπως είναι κατανοητό και επισημαίνει το ÏεποÏτάζ, η πιθανότητα αυτή Îχει εξοÏγίσει τους ψηφιακοÏÏ‚ εκδότες που Ï€ÏοεδιοποιοÏν με Ï€ÏοσφυγÎÏ‚. Και η Google όμως απειλεί-όπως και στις άλλες χώÏες, Ï€Ïόσφατα δε το Îκανε στην ΚαλλιφόÏνια- ότι θα κλείσει την πλατφόÏμα για πεÏιεχόμενο ειδήσεων -πληÏοφόÏησης από ελληνικά ΜΜΕ. Κανείς δεν γνωÏίζει ποια ακÏιβώς είναι η επίσημη θÎση της κυβÎÏνησης… ΜÏλος στο Î¼ÎµÏ„Î±Î¾Ï Î³Î¯Î½ÎµÏ„Î±Î¹ για την επόμενη ημÎÏα του ΕΚΟΜΕ και του Î•Î»Î»Î·Î½Î¹ÎºÎ¿Ï ÎšÎντÏου ΚινηματογÏάφου που θα συγχωνευθοÏν σε Îναν νÎο οÏγανισμό. Για να κατευνάσει τις αντιδÏάσεις που Ï€Ïος το παÏόν υπάÏχουν στα παÏασκήνια, οι ιθÏνοντες ανακοίνωσαν πως θα δοθοÏν 100 εκατ. για στήÏιξη της παÏαγωγής-σινεμά και τηλεόÏασης- από το Î ÏόγÏαμμα δημοσίων επενδÏσεων. Τα κÏιτήÏια παÏαμÎνουν άγνωστα. Όπως άγνωστο είναι τι θα γίνει με το 1,5% Ï…Ï€ÎÏ Ï„Î·Ï‚ κινηματογÏαφικής παÏαγωγής από τους τηλεοπτικοÏÏ‚ σταθμοÏÏ‚ και πλατφόÏμες.
Η κÏατική διαφήμιση πάντως συνεχίζει να ανεβαίνει. Λογικό Î±Ï†Î¿Ï Î¼Îµ αυτήν χαÏάσσεται η στÏατηγική ποδηγÎτησης όλων των μίντια και των δημοσιογÏάφων. Στα συν 4 εκατ. ευÏÏŽ που Ï€ÏοστÎθηκαν τον τελευταίο μήνα στο σÏνολο της κÏατικής διαφήμισης- μÎχÏι στιγμής πλησιάζει τα 45 εκατ. για το σÏνολο του δημοσίου τομÎα- πεÏιλαμβάνεται κονδÏλι επικοινωνίας της Ελληνικό ΜετÏÏŒ Α.Ε. για το ÎÏγο της κατασκευής της ÎÎας ΓÏαμμής 4 του ΜετÏÏŒ της Αθήνας – Τμήμα Α’ «Άλσος ΒεÎκου – Γουδή» Ïψους 2.480.000 ευÏÏŽ. Πολιτική ελÎγχου μÎσω διαφήμισης ασκεί πλÎον και η ΕΡΤ! Η κÏατική τηλεόÏαση διαφημίζεται με εκατοντάδες χιλιάδες ευÏÏŽ σε ΜΜΕ για να στηÏίξει τις επιλογÎÏ‚ της διοίκησης. Μαθαίνουμε πάντως πως μετά την ενίσχυση της ERT Flix η διοίκηση της Ï€Ïοσανατολίζεται να διεκδικήσει εκ νÎου τα δικαιώματα μετάδοσης του επόμενου Μουντιάλ.
Πηγή: greekmme.blogspot.com
|
|
|