Κώστας Γενηδούνιας: Τα «τρωτά σημεία» του ελληνικού σιδηροδρόμου 26 μήνες έπειτα από την τραγωδία στα Τέμπη Ημερομηνία:
Σήμερα 23/5/2025, 18:04 - Εμφανίσεις: 16
Είκοσι έξι μήνες έπειτα από την τραγωδία στα Τέμπη, όπου 57 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από τη μετωπική σύγκρουση επιβατικής και εμπορικής αμαξοστοιχίας, ο ελληνικός σιδηρόδρομος παραμένει σε κρίσιμη κατάσταση, με περιορισμένες βελτιώσεις και συνεχιζόμενα προβλήματα.
Παρά τις υποσχέσεις για εκσυγχρονισμό, ο ελληνικός σιδηρόδρομος παραμένει προβληματικός Παρά τις εξαγγελίες για αναβάθμιση, η πρόοδος είναι αργή, ενώ η κοινωνία και οι συγγενείς των θυμάτων ζητούν δικαιοσύνη και διαφάνεια ενώ η εμπιστοσύνη στους θεσμούς κλονίζεται.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Μέσα από 13 σημεία ο Κώστας Γενηδούνιας παραθέτει όσα θα έπρεπε αλλά δεν έχουν αλλάξει, παρά τις κυβερνητικές ανακοινώσεις.
Αργεί ο εκσυγχρονισμός Ο συνδικαλιστής μηχανοδηγός που πρόσφατα η Hellenic Train του έδειξε τον δρόμο της εξόδου, απολύοντάς τον, με ανάρτησή του, στον προσωπικό του λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στέκεται σε μια φράση που ειπώθηκε στη σύσκεψη κυβερνητικών βουλευτών για το ζήτημα του σιδηροδρόμου: «χρειάζεται περισσότερη ουσία και λιγότερη επικοινωνία».
Με αφορμή αυτό απαριθμεί 13 σημεία που «καίνε» την κυβέρνηση για τις μεγαλοστομίες περί εκσυγχρονισμού και ορθής λειτουργία των ελληνικών σιδηροδρόμων.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m2"); }); «1.
Το ETCS 26 μήνες μετά τα Τέμπη, δεν λειτουργεί σε ούτε ένα μέτρο σιδηροδρομικής υποδομής.
Ούτε ένα.
Διαφημίζουν κάποιες δοκιμές και πανηγυρίζουν επικοινωνιακά για το τίποτα.
2.
Το GSMR λειτουργεί ως δευτερεύον σύστημα επικοινωνίας και ακόμα δεν έχει εκδοθεί από τον ΟΣΕ η εγκύκλιος για την λειτουργία του (παρά την φιλότιμη προσπάθεια των ελάχιστων πλέον συναδέλφων με εμπειρία στον ΟΣΕ).googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_middle_2"); }); 3.
Στην γραμμή Πειραιάς – Κιάτο, η κατάσταση παραμένει ΙΔΙΑ όπως 26 μήνες πριν.
Μετά τα Λιόσια και μέχρι το Κιάτο, δεν λειτουργεί τηλεδιοίκηση και φωτοσήματα, τα τρένα εισέρχονται σε παρακαμπτηρίους ΧΩΡΙΣ καν να υπάρχουν ενδε...