Τι θα γίνει αν το Ιράν προσπαθήσει να κλείσει τα Στενά του Ορμούζ Ημερομηνία:
Σήμερα 21/6/2025, 00:52 - Εμφανίσεις: 14
Ο ισραηλινός αεροπορικός βομβαρδισμός έχει εξαλείψει μεγάλο μέρος του οπλοστασίου βαλλιστικών πυραύλων του Ιράν και έχει αποκεφαλίσει τη στρατιωτική του διοίκηση, αλλά ο Ανώτατος Ηγέτης Αλί Χαμενεΐ αρνήθηκε να σταματήσει τις μάχες, υποσχόμενος μάλιστα «ανεπανόρθωτη ζημιά» στις ΗΠΑ εάν παρέμβουν στη σύγκρουση. Αυτό έχει πυροδοτήσει εικασίες ότι η ηγεσία του Ιράν θα μπορούσε να αναζητήσει άλλο τρόπο να πιέσει τους εχθρούς του να υποχωρήσουν – μπλοκάροντας ή ουσιαστικά κλείνοντας τα Στενά του Ορμούζ για τη ναυτιλία.
Αυτή η στενή πλωτή οδός στο στόμιο του Περσικού Κόλπου χειρίζεται περίπου το ένα τέταρτο του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου.
Έτσι, εάν το Ιράν μπορούσε να αρνηθεί την πρόσβαση στα γιγάντια δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν πετρέλαιο και φυσικό αέριο σε σημαντικές περιοχές που καταναλώνουν ενέργεια, αυτό θα έστελνε τις τιμές του πετρελαίου υψηλότερα και ενδεχομένως θα αποσταθεροποιούσε την παγκόσμια οικονομία.
Το Ιράν έχει στοχεύσει εμπορικά πλοία που διασχίζουν το σημείο στο παρελθόν και έχει απειλήσει ακόμα και να μπλοκάρει τα Στενά.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Τα Στενά του Ορμούζ Η πλωτή οδός συνδέει τον Περσικό Κόλπο με τον Ινδικό Ωκεανό, με το Ιράν στα βόρεια και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Ομάν στα νότια.
Έχει μήκος σχεδόν 161 χιλιόμετρα και πλάτος 21 μίλια στο στενότερο σημείο του, Οι ναυτιλιακές λωρίδες σε κάθε κατεύθυνση έχουν πλάτος μόλις δύο μίλια.
Το μικρό βάθος καθιστά τα πλοία δυνητικά ευάλωτα σε νάρκες, και η εγγύτητα με την ξηρά – ιδιαίτερα το Ιράν – αφήνει τα πλοία εκτεθειμένα σε επιθέσεις από πυραύλους από την ξηρά ή σε αναχαίτιση από περιπολικά σκάφη και ελικόπτερα.
Τα Στενά είναι απαραίτητο για το παγκόσμιο εμπόριο πετρελαίου.
Τα δεξαμενόπλοια μετέφεραν σχεδόν 16,5 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου και συμπυκνωμάτων την ημέρα από τη Σαουδική Αραβία, το Ιράκ, το Κουβέιτ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Ιράν μέσω του στενού το 2024, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg.