Θαλασσινό νερό θα κινεί ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ημερομηνία:
26/2/2011, 06:53 - Εμφανίσεις: 847
Τα Ï€Ïώτα αποτελÎσματα της μελÎτης του Î•Î¸Î½Î¹ÎºÎ¿Ï ÎœÎµÏ„ÏƒÏŒÎ²Î¹Î¿Ï… Πολυτεχνείου, που Îχει τη χÏηματοδότηση της ÎομαÏχίας Αθηνών και αφοÏά στην ολιστική μετατÏοπή συμβατικών αυτοκινήτων σε ηλεκτÏικά και στη βιώσιμη παÏαγωγή ηλεκτÏικής ενÎÏγειας από το νεÏÏŒ παÏουσιάστηκαν στο Ζάππειο.
Η παÏουσίαση των αποτελεσμάτων Îγινε από τον επιστημονικό υπεÏθυνο του εÏÎµÏ…Î½Î·Ï„Î¹ÎºÎ¿Ï -Î±Î½Î±Ï€Ï„Ï…Î¾Î¹Î±ÎºÎ¿Ï ÎÏγου «ΜετατÏοπή Συμβατικών Αυτοκινήτων σε ΗλεκτÏικά», με διακÏιτικό τίτλο City Battery Electric Car (CiBEC), Ευάγγελο ΧÏιστοφόÏου, Αν. Καθ. ΕΜΠκαι το ÎομάÏχη Αθηνών, Γιάννη ΣγουÏÏŒ.
Το εÏευνητικό ÎÏγο βασίζεται σε Îνα Ï€ÏωτοποÏιακό σÏστημα ταχείας παÏαγωγής υδÏογόνου και ηλεκτÏικής ενÎÏγειας από το πόσιμο, μη πόσιμο και θαλασσινό νεÏÏŒ.
Το κόστος που θα χÏειάζεται για τη μετατÏοπή αυτοκινήτων μικÏÎ¿Ï ÎºÏ…Î²Î¹ÏƒÎ¼Î¿Ï ÎµÎºÏ„Î¹Î¼Î¬Ï„Î±Î¹ στα 5.000 € – 7.000 €, ανά αυτοκίνητο, με κόστος χÏήσης και συντήÏησης μικÏότεÏο από 1 € ανά 100 Κm, χωÏίς την παÏαμικÏή μόλυνση του πεÏιβάλλοντος. Η απόσβεση του Ï€Î¿ÏƒÎ¿Ï Î³Î¹Î± την μετατÏοπή γίνεται σε δυο χÏόνια, με μÎσο ÏŒÏο κυκλοφοÏίας 30.000 χλμ/χÏόνο.
Το ÎÏγο Ï€Ïαγματοποιείται με Ï€Î¿Î»Ï Î¼Î¹ÎºÏÏŒ Ï€Ïοϋπολογισμό και Ï€ÏοσφÎÏει στους Έλληνες καταναλωτÎÏ‚ ανακοÏφιση σε ÏŒ,τι αφοÏά τα θÎματα κόστους μεταφοÏάς και ηλεκτÏικής ενÎÏγειας. ΕπιπλÎον φιλοδοξεί να Ï€ÏοσφÎÏει νÎες ανταγωνιστικÎÏ‚ θÎσεις εÏγασίας και Ï€ÏοοπτικÎÏ‚ εξαγωγών υψηλής τεχνολογίας, δείχνοντας τις δυνατότητες που Îχει η χώÏα για την Îξοδο από το Ï„Îλμα στο οποίο ευÏίσκεται.
Σκοπός της ÎομαÏχίας Αθηνών είναι, σε συνεÏγασία με το αÏμόδιο υπουÏγείο, να υιοθετηθεί μια πολιτική επιβÏάβευσης, όσων Ï€ÏοχωÏήσουν στη μετατÏοπή των συμβατικών αυτοκινήτων σε ηλεκτÏικά, με μηδενικά Ï„Îλη κυκλοφοÏίας, ελεÏθεÏη στάθμευση.
Το Ï€ÏόγÏαμμα Ï€Ïαγματοποιείται από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, σε συνεÏγασία με τη ÎομαÏχία Αθηνών, η οποία το Îχει χÏηματοδοτήσει με το ποσό των 672.682,93 ευÏÏŽ.
Ο νομάÏχης Αθηνών τόνισε ότι στην Ï€Ïοσπάθεια της εÏευνητικής ομάδας, εκτός από τον επικεφαλής της, αναπληÏωτή Καθηγητή κ. ΧÏιστοφόÏου, συμμετÎχουν και νÎοι και μάλιστα η αÏχική ιδÎα είναι ενός φοιτητή, του Θανάση ΔÎτση.
Μετά την ολοκλήÏωση του ÎÏγου τους επόμενους μήνες, η ΠεÏιφÎÏεια Αττικής, που θα διαδεχθεί τη νομαÏχία Αθηνών, Îχει την ευχÎÏεια, να δημιουÏγήσει το ΦοÏÎα ΜετατÏοπών, ώστε από τον ΙανουάÏιο του 2012 οι Έλληνες πολίτες να μποÏοÏν να μετατÏÎψουν τα συμβατικά τους αυτοκίνητα σε ηλεκτÏικά, τόνισε ο κ. ΣγουÏός.
Ο φοÏÎας αυτός της ΠεÏιφÎÏειας θα Îχει Îσοδα, γιατί θα διαχειÏίζεται τα απόβλητα του ÏƒÏ…Î¼Î²Î±Ï„Î¹ÎºÎ¿Ï Î±Ï…Ï„Î¿ÎºÎ¹Î½Î®Ï„Î¿Ï…, όπως ο χάλυβας και το αλουμίνιο του κινητήÏα, ο χαλκός των καλωδιώσεων, η πλατίνα των καταλυτών, ο εγκÎφαλος και οι αισθητήÏες κ.λ.Ï€.
Η ολιστική μετατÏοπή αυτοκινήτων σε ηλεκτÏικά Îχει μόνο θετικÎÏ‚ επιπτώσεις:
ΕλαχιστοποιημÎνο κόστος μετακίνησης. Î ÏοβλÎπεται ότι το κόστος χÏήσης του ηλεκτÏÎ¹ÎºÎ¿Ï Î±Ï…Ï„Î¿ÎºÎ¹Î½Î®Ï„Î¿Ï…, με Ï€Ïόβλεψη χÏήσης δεκαετίας, θα είναι μικÏότεÏο από 1 € ανά 100 km, συμπεÏιλαμβανομÎνου του κόστους μετατÏοπής και συντήÏησης, χωÏίς την παÏαμικÏή μόλυνση του πεÏιβάλλοντος.
ΤαυτόχÏονα, είναι δυνατή η πολιτική επιβÏάβευσης της ηλεκτÏικής κίνησης με μηδενικά Ï„Îλη κυκλοφοÏίας, ελεÏθεÏη είσοδο στο δακτÏλιο και ελεÏθεÏη στάθμευση, την οποία θα διεκδικήσουμε να νομοθετηθεί από το αÏμόδιο υπουÏγείο Υποδομών & ΜεταφοÏών.
Ανάπτυξη νÎων θÎσεων εÏγασίας υψηλών τεχνικών απαιτήσεων με την ίδÏυση του φοÏÎα μετατÏοπών, με ταυτόχÏονη σημαντική αναβάθμιση του Ïόλου της ΠεÏιφÎÏειας στον τομÎα των μεταφοÏών. Ο φοÏÎας αυτός είναι εξ’ αντικειμÎνου βιώσιμος με δυνατότητες σοβαÏής συμμετοχής στην αÏξηση του ΑΕΠ.
-Μείωση των εξόδων των ελληνικών νοικοκυÏιών και φυσικά τη δημιουÏγία Ï€ÏοϋποθÎσεων για εξαγωγή αυτής της τεχνογνωσίας σε άλλες χώÏες.
ΤÎλος, αναφÎÏθηκε και στο ιδιαιτÎÏως σημαντικό θÎμα της οικολογικής διάστασης αυτής της καινοτομίας, που είναι:
Μηδενική ÏÏπανση-Μη χÏήση οÏυκτών καυσίμων-Μη επιβάÏυνση του ηλεκτÏÎ¹ÎºÎ¿Ï Î´Î¹ÎºÏ„Ïου-Δυνατότητα Ï„Ïοφοδοσίας του ÎµÎ¸Î½Î¹ÎºÎ¿Ï Î·Î»ÎµÎºÏ„ÏÎ¹ÎºÎ¿Ï Î´Î¹ÎºÏ„Ïου και εξαγωγή ηλεκτÏικής ενÎÏγειας.
Ο αναπληÏωτής καθηγητής του Ε.Μ.Î ., Ευάγγελος ΧÏιστοφόÏου, είπε ότι η ομάδα ÎÏγου του ΕΜΠ, Îχει σχεδιάσει Îνα σÏστημα επιτήÏησης της κυκλοφοÏίας, «το οποίο στη μοÏφή ενός μικÏÎ¿Ï Ï…Ï€Î¿Î»Î¿Î³Î¹ÏƒÏ„Î® που αÏÏιο μποÏεί να αποτελεί και μÎÏος της κονσόλας του αυτοκινήτου, πληÏοφοÏεί για τις διαθÎσιμες θÎσεις στάθμευσης στην πόλη, τη θÎση και την αλλαγή θÎσης του οχήματος, καθώς επίσης και ηλεκτÏονική πινακίδα κυκλοφοÏίας, στην οποία αποθηκεÏονται ηλεκτÏονικά, όλα τα στοιχεία του οχήματος (Ï€.χ. ασφάλιστÏα κλπ)».
[attachment=997:ilektriko_autokinito.jpg]
|
|
|