Έχουν τα κινητά θέση στο σχολείο; Ημερομηνία:
Σήμερα 11/9/2025, 06:16 - Εμφανίσεις: 9
Δεν μπορεί παρά να έχετε κι εσείς ένα άτομο στο συγγενικό ή φιλικό σας περιβάλλον που να αναρωτιέται ή να μεταφέρει εμπειρίες αναφορικά με τη χρήση του κινητού στο Γυμνάσιο ή το Λύκειο (ίσως και το Δημοτικό).
Αποτελεί ένα από τα ερωτήματα της νέας εποχής που απασχολούν γονείς, εκπαιδευτικούς και – γιατί όχι; – πολιτικούς.
Από τη μία κανένας δεν θα μπορούσε να κλείσει τα μάτια στη διάδοση των νέων τεχνολογιών, από την άλλη πρέπει να προστατευθεί η ίδια η εκπαιδευτική διαδικασία.
Τελικά, τι θέση έχουν τα κινητά στο σχολείο; Ηδη με το βιβλίο του «Η γενιά του άγχους» (στα ελληνικά, εκδ.
Παπασωτηρίου, 2024), ο Jonathan Haidt είχε προειδοποιήσει ότι η «ψηφιακή επαναρρύθμιση» της παιδικής ηλικίας – και ειδικά των εφήβων – με τη διαρκή παρουσία του κινητού και των social media συνδέεται με άνοδο των περιστατικών άγχους, κατάθλιψης και αδυναμίας συγκέντρωσης.
Πολλοί από τους βασικούς του προβληματισμούς αγγίζουν άμεσα την εκπαιδευτική πραγματικότητα εν όψει της έναρξης – αύριο – της νέας σχολικής χρονιάς.
Απευθυνθήκαμε σε μία ψυχολόγο και έναν εκπαιδευτικό διερευνώντας τις διαστάσεις ενός ζητήματος που μας αφορά όλους.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Ευαγγελίνα Τζήμα, «Με ένα SMS χάνουν 20 λεπτά προσοχής στην τάξη» Ποια θεωρείτε ότι είναι η βασική αρνητική επίδραση της χρήσης των κινητών στα σχολεία; Τα κινητά τηλέφωνα αποτελούν αναπόσπαστο κοµµάτι της ζωής και της καθηµερινότητας των ανθρώπων.
Οι νέες γενιές, πόσω µάλλον οι σηµερινοί έφηβοι, έχουν πρόσβαση στα κινητά από τη στιγµή της γέννησής τους.
Αναπόφευκτα, λοιπόν το ζήτηµα του κινητού τηλέφωνου θα ενταχθεί και στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας.
Οταν γίνεται χρήση του κινητού στην τάξη, παρατηρείται απόσπαση της προσοχής των µαθητών από την εκπαιδευτική διαδικασία και τη συγκέντρωση.
Ερευνες έχουν δείξει ότι όταν η συγκέντρωσή µας διακοπεί από τον ήχο µιας ειδοποίησης ή ενός µηνύµατος στο κινητό, χρειάζονται έως και 20 λεπτά για να επανέλθει στον ίδιο βαθµό βαθιάς συγκέντρωσης.