Από όπλο σε αδυναμία: Η πτώση της Ατλέτικο στις στημένες φάσεις Ημερομηνία:
Σήμερα 25/10/2025, 11:28 - Εμφανίσεις: 18
Ήταν κάποτε το σήμα κατατεθέν του.
Το μυστικό που έκανε τον Ντιέγκο Σιμεόνε και την Ατλέτικο Μαδρίτης να γίνουν συνώνυμα του πάθους, της οργάνωσης και της αποτελεσματικότητας.
Οι στημένες φάσεις —κόρνερ, φάουλ, πλάγια— ήταν το δρεπάνι που θέριζε κάθε αντίπαλη άμυνα.
Σήμερα, όμως, η «πανάκεια» του Τσόλο μοιάζει να έχει εξανεμιστεί.
Η ήττα 4-0 από την Άρσεναλ στο Λονδίνο για το Champions League ήταν η πιο πρόσφατη απόδειξη.
Δύο από τα τέσσερα γκολ ήρθαν από στημένες φάσεις, ειρωνικά ακριβώς από το είδος των φάσεων που κάποτε έκαναν την Ατλέτικο φόβο και τρόμο της Ευρώπης.
Ο Σιμεόνε ήξερε τι τον περίμενε —είχε προειδοποιήσει τους παίκτες του για την ομοιότητα αυτής της Άρσεναλ με τη δική του Ατλέτικο του 2013— όμως το μάθημα δεν αποφεύχθηκε.
Ο απολογισμός είναι απογοητευτικός: έξι γκολ υπέρ και 5 κατά από στατικές φάσεις στο πρώτο τέταρτο της σεζόν.
Ένα πενιχρό +1 που αποτυπώνει τη γενική αδυναμία.
Την περσινή χρονιά, οι «ροχιμπλάνκος» είχαν μόλις +2 (12 υπέρ, 10 κατά), ενώ το 2023-24 ήταν +3.
Τίποτα δεν θυμίζει τα χρόνια της αίγλης, όταν το 2013-14, στην πρώτη μεγάλη χρονιά του Σιμεόνε, η ομάδα είχε… +25: 33 γκολ υπέρ, μόλις 8 κατά.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Κι όμως, η φετινή Ατλέτικο δεν στερείται σωματικής υπεροχής.
Παίκτες όπως ο Σέρλοθ (1,95 μ.), ο Λε Νορμάν (1,87) και ο Χιμένες (1,85) διαθέτουν την επιβλητική παρουσία που απαιτείται στο ψηλό παιχνίδι.
Οι μεταγραφές προστέθηκαν με προσοχή —ο Άλβαρες πέρυσι, ο Μπαένα φέτος— αλλά η «προπόνηση» της στατικής φάσης, κάποτε σημείο-αναφορά του Μόνο Μπούργος, μοιάζει να έχει χαθεί στη ρουτίνα.
Από τα 5 φετινά γκολ υπέρ, τέσσερα προήλθαν στη La Liga (δύο απευθείας φάουλ του Άλβαρες, ένα μετά από έμμεσο φάουλ και ένα από πλάγιο του Σέρλοθ) και δύο στο Champions League από κόρνερ.
Από την άλλη, οι 5 φορές που πλήρωσε με γκολ τη στατική φάση —οι τέσσερις στη διοργάνωση της Ευρώπης— δείχνουν πόσο εύκολα ανοίγουν πια οι γραμμές της.