Pokemon: Από τα Happy Meal στην Ιαπωνία, στο χάος και την ξενοφοβία Ημερομηνία:
26/10/2025, 16:20 - Εμφανίσεις: 22
Σε όλη την Ιαπωνία, η προωθητική ενέργεια Happy Meal των McDonald’s που συνδύαζε ένα παιχνίδι Pokemon με δύο αποκλειστικές κάρτες, έχει προκαλέσει φρενίτιδα.
Τα καταστήματα ήταν γεμάτα ουρές, πολλά Happy Meal εξαντλήθηκαν σε μία μόνο μέρα, και φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έδειχναν πεταμένα σακουλάκια με άθικτα μπιφτέκια και πατάτες που είχαν μείνει στα τραπέζια και ακόμα και πεταμένα στους δρόμους – γιατί το ζητούμενο ήταν το παιχνίδι και οι κάρτες, παρά το ίδιο το φαγητό.
Το χάος δεν σταμάτησε εκεί.
Υπήρξαν μεταπωλητές που αγόραζαν γεύματα αποκλειστικά για τις κάρτες, οι οποίες μπορούσαν να φτάσουν να πωλούνται έως και 100 φορές την αρχική τους αξία στην Κίνα.
Η άνθηση της κινεζικής αγοράς για τέτοια συλλεκτικά αντικείμενα έχει δημιουργήσει ένα δίκτυο μεταπωλητών, που αγοράζουν τα αντικείμενα μόλις βγουν στην πώληση, ανεβάζοντας τις τιμές στα ύψη.
Pokemon παντού Οι εικόνες που έγιναν viral προκάλεσαν οργισμένα σχόλια στο X, το TikTok και το Instagram, τα οποία κατηγορούσαν τους Κινέζους αγοραστές: «Όσο υπάρχουν Κινέζοι, αυτό το πρόβλημα δεν θα εξαφανιστεί ποτέ», έγραφε μια ανάρτηση.
Άλλοι στόχευσαν τον Thomas Ko, διευθύνοντα σύμβουλο της McDonald’s Holdings Co.
Japan, υπονοώντας ότι η εθνικότητά του τον καθιστούσε υπεύθυνο για την καταστροφή.
Η αντίδραση υπογράμμισε πόσο γρήγορα η οργή των καταναλωτών στην Ιαπωνία θα μπορούσε να μετατραπεί σε ξενοφοβία.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Η τιμή για τις κάρτες Pikachu έχουν σχεδόν διπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας της αυξημένης αγοραστικής δύναμης των ξένων καταναλωτών Οι αντιδράσεις κατά των ξένων Οι ουρές και το χάος στα καταστήματα McDonald’s αποκάλυψε ένα βαθύτερο ρεύμα εχθρότητας προς τους ξένους στην Ιαπωνία, το οποίο τροφοδοτείται από την αύξηση της μετανάστευσης, την κρίση του κόστους διαβίωσης και τον ρεκόρ τουρισμού που κατακλύζει πόλεις όπως το Κιότο.
Η κακή συμπεριφορά ορισμένων ξένων επισκεπτών έχει γεννήσει τον όρο «kanko kogai», η λεγόμενη και «τουρ...