Βιάζονται να ξηλώσουν το δίκτυο Ημερομηνία:
Σήμερα 25/11/2025, 06:40 - Εμφανίσεις: 13
«Βιασύνη» για την κατάργηση του δικτύου των τρόλεϊ, πριν από την αγορά τουλάχιστον επιπλέον λεωφορείων, δείχνει, σύμφωνα με στελέχη των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ο αναπληρωτής υπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης ξετυλίγει με το σταγονόμετρο και μόνο… μέσω τηλεοπτικών παραθύρων (!) το προσωπικό του σχέδιο για ξήλωμα του εναέριου ηλεκτρικού δικτύου των τρόλεϊ και σταδιακή κατάργηση του συγκεκριμένου μέσου από τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας.
Μάλιστα, ο Κυρανάκης εμμένει στον σχεδιασμό για άμεσο ξήλωμα του μεγαλύτερου μέρους της υποδομής των τρόλεϊ, αρχής γενομένης από τον Δεκέμβριο, και αντικατάσταση των δρομολογίων των οχημάτων αυτών από ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία όμως σε αυτή τη φάση δεν επαρκούν.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); «Θα έχουμε την κατάργηση πολύ μεγάλου μέρους του δικτύου των τρόλεϊ.
Θα αντικατασταθούν με λεωφορεία, να μην ανησυχεί ο κόσμος», επισήμανε πρόσφατα ο Κ.
Κυρανάκης, αναφέροντας πως «το ξήλωμα των εναέριων καλωδίων ξεκινάει την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου από το κέντρο του Πειραιά».
Προανήγγειλε μάλιστα ότι θα καταργηθεί περίπου το 70% του δικτύου, δηλαδή από τα 143 χιλιόμετρα του ενεργού δικτύου θα παραμείνουν σε λειτουργία μόνο 44 χιλιόμετρα.
Χρήσιμα και αποδοτικά Η συζήτηση γύρω από την κατάργηση των τρόλεϊ και την υιοθέτηση ηλεκτρικών λεωφορείων, σύμφωνα με τα στελέχη των αστικών συγκοινωνιών, «δεν είναι τεχνική, αλλά βαθιά πολιτική».
Το ερώτημα, τονίζουν, δεν είναι ποιο μέσο είναι πιο μοντέρνο, αλλά ποια δημόσια υποδομή θα μπορούσε να εξασφαλίσει το μέγιστο όφελος για το κοινωνικό σύνολο.
«Η απόφαση για κατάργηση των τρόλεϊ υπέρ της μονοδιάστατης υιοθέτησης ηλεκτρικών λεωφορείων», προσθέτουν, «εγείρει ζητήματα πολιτικής συνέπειας, οικονομικής αποτελεσματικότητας και περιβαλλοντικής στρατηγικής».
Αλλωστε, η αξιολόγηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων των δύο τεχνολογιών δείχνει πως τα τρόλεϊ παραμένουν χρήσιμα και αποδοτικά, ιδίως σε πυκνές διαδρομές και περιοχές μ...