Aκτινογραφία των διαβάσεων στην Αθήνα - Γιατί οι διαβάτες εξακολουθούν να πεθαίνουν Ημερομηνία:
Σήμερα 8/12/2025, 09:04 - Εμφανίσεις: 29
Oσοι έχουν περάσει είτε πεζή, είτε με όχημα από τη διάβαση της οδού Σεπολίων μια καθημερινή νωρίς το πρωί γνωρίζουν πως πρόκειται για ένα από τα πιο χαώδη και επικίνδυνα, από κυκλοφοριακής άποψης, σημεία της πόλης.
Η εικόνα με ένα πλήθος παιδιών να διασχίζει τη διάβαση, στο δρόμο προς τα σχολεία, δίπλα ακριβώς από αυτοκίνητα, δίκυκλα και φορτηγά είναι σοκαριστική.
Ενας μόνο υπάλληλος καθορίζει την ασφαλή διέλευση σε ένα σημείο που διέρχονται πεζοί και οχήματα από όλες τις πιθανές κατευθύνσεις.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Οι διαβάσεις χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: διαβάσεις με αυτόματο σύστημα (ΑΣΙΔ), φυλασσόμενες διαβάσεις με χειροκίνητο σύστημα για το ανέβασμα και κατέβασμα των μπαρών και πεζοδιαβάσεις.
Από τις διαβάσεις υποτίθεται ότι περνούν μόνο οχήματα, όμως αυτό δεν τηρείται ποτέ στην πράξη.
Υπολογίζεται πως στο τμήμα από τον Πειραιά έως τον Αγιο Στέφανο (περίπου 25 χλμ.) υπάρχουν συνολικά 27 ισόπεδες διαβάσεις – οδικές και πεζών.
Σε αυτές, δεν συμπεριλαμβάνονται οι αυτοσχέδιες διαβάσεις που δημιουργούνται κατά καιρούς από κατοίκους, παρά τους κινδύνους που έχει επισημάνει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).document.addEventListener("DOMContentLoaded", function () {lazym2();}); Η διάβαση της οδού Σεπολίων, γνωστή και ως «το οκτώ» λόγω των πολλών κατευθύνσεων της, είναι μία από τις πιο πολυσύχναστες διαβάσεις στην Αθήνα.
Ο τρόπος που περνούν ταυτόχρονα πεζοί – ανάμεσά τους ηλικιωμένοι, μαθητές, γονείς με καρότσια- και οχήματα, αποτυπώνει την υψηλή επικινδυνότητα που χαρακτηρίζει τις διαβάσεις στην πρωτεύουσα Διχοτομημένες συνοικίες «Εστησαν ένα εργοτάξιο σε μια περιοχή στο κέντρο της πόλης με χιλιάδες κατοίκους και το έστησαν σαν να βρίσκονται στη μέση της ερήμου», λέει στο in o Θεοδόσης Μπενάτος, πρόεδρος του εξωραϊστικού και εκπολιτιστικού συλλόγου «Αναγέννηση», περιγράφοντας την απορρύθμιση που προκαλεί στα Σεπόλια το έργο της υπογειοποίησης του σιδηρόδρομου.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x25...