Το μέλλον της Tesla υπό απειλή - Ποιος CEO χτυπάει το καμπανάκι; Ημερομηνία:
26/10/2025, 21:28 - Εμφανίσεις: 11
Κάποτε η Tesla ήταν το αστέρι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων: το όνομα της συνδεόταν με καινοτομία, ταχύτητα ανάπτυξης και εντυπωσιακά κέρδη.
Από τη Silicon Valley μέχρι το Ντιτρόιτ, η εταιρεία του Ίλον Μασκ φαινόταν να κυριαρχεί στον κλάδο.
Πάντως, το 2025 η εικόνα αλλάζει δραματικά.
Οι πεποιθήσεις γύρω από την κυριαρχία της εταιρείας στον κλάδο μετατοπίζονται προς την αμφιβολία, καθώς οι ανταγωνιστές μειώνουν το πλεονέκτημά της.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Στην Κίνα, η BYD αυξάνει συνεχώς την παραγωγή, προσφέροντας πολυτελή sedan και crossovers σε τιμές που η Tesla δεν θα μπορούσε να ανταγωνιστεί.
Παράλληλα, στην Ευρώπη οι παραδοσιακοί κατασκευαστές αυτοκινήτων προσφέρουν επιδόσεις και σχεδιασμό που κάποτε ξεχώριζαν τη Tesla.
Στις ΗΠΑ, η αγορά ξεκινά να επηρεάζεται από τη μείωση κινήτρων, ενώ ο ανταγωνισμός εντείνεται.
Σε αυτό το πλαίσιο, η φωνή του Κάρλος Ταβάρες, πρώην CEO της Stellantis, ηχεί πιο δυνατή από ποτέ: μια αμείλικτη προειδοποίηση για το μέλλον της εταιρείας που κάποτε θεωρούνταν αήττητη.
Η προειδοποίηση του Κάρλος Ταβάρες για την Tesla Ο Κάρλος Ταβάρες, πρώην CEO της Stellantis, δεν κρύβει τις απόψεις του.document.addEventListener("DOMContentLoaded", function () {lazym2();}); Σε πρόσφατη συνέντευξή του στα Les Echos, τόνισε ότι η Tesla θα μπορούσε να εγκαταλείψει πλήρως την αυτοκινητοβιομηχανία μέσα στην επόμενη δεκαετία.
Ο Ταβάρες εξηγεί ότι η αστρονομική αποτίμηση της Tesla στο χρηματιστήριο είναι απλώς μη βιώσιμη, με την μετοχή να διαπραγματεύεται πάνω από 228 φορές τα κέρδη 12μήνου, 71% πάνω από τον μέσο όρο των τελευταίων 5 χρόνων.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_middle_2"); }); Η μείωση του μεριδίου αγοράς στην Κίνα από 16% το 2020 σε μόλις 5% σήμερα δείχνει τη δύναμη της BYD, ενώ οι δασμοί και η εξασθένιση των κινήτρων στις ΗΠΑ θέτουν νέες προκλήσεις για την Tesla.
Αν η πρόβλεψη του Tavares επαληθευτεί, η επόμενη δεκαετία για την Tesla δεν θα αφορά κυριαρχία στην αγορά αλλά επιβίωση.