Σε στάση αναμονής οι πλοιοκτήτες για τη διαχείριση του έρματος Ημερομηνία:
8/6/2016, 12:24 - Εμφανίσεις: 603
Στάση αναμονής εξακολουθούν να τηρούν οι περισσότεροι πλοιοκτήτες, αν θα πρέπει να προχωρήσουν και να επενδύσουν σε νέες τεχνολογίες στα πλοία τους αναφορικά με τους μελλοντικούς κανονισμούς διαχείρισης θαλάσσιου έρματος (ballast water management systems), ενόψει και του νέου κανονισμού που πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή από τα τέλη του 2016 από τον IMO.
Στα φετινά ποσειδώνια συμμετέχουν σχεδόν 60 εταιρίες από ολόκληρο τον κόσμο ειδικευμένες στη διαχείριση του έρματος των πλοίων (Ballast Water Treatment - BTW)
Επισημαίνεται ότι η απόρριψη του νερού του έρματος που συλλέγεται από παράκτιες περιοχές και χρησιμοποιείται για την ευστάθεια και σωστή πλεύση όλων των τύπων του πλοίου μεταφέρει διαφορετικά βιολογικά είδη φυτών, οργανισμών και μικροοργανισμών που τις περισσότερες φορές είναι αλλόχθονα και θα μπορούσε να προκαλούν περιβαλλοντική ζημιά σε θαλάσσιες περιοχές του πλανήτη.
Όπως προκύπτει από τον διευθυντή της εταιρεία erma First Κωνσταντίνο Σταμπεδάκη ο νέος κανονισμός για το θαλάσσιο έρμα για να ισχύσει από τον ΙΜΟ θα πρέπει να είναι ψηφισμένος από τα κράτη μέλη που αντιπροσωπεύουν το 35% του παγκόσμιας δυναμικότητας μεταφοράς φορτίου στον ΙΜΟ. Αυτή τη στιγμή τόνισε είμαστε στο 34,82%
Ανέφερε επίσης ότι ο διεθνής οργανισμός ναυσιπλοϊας ΙΜΟ έχει εγκρίνει αυτή τη στιγμή τις προδιαγραφές για 54 συστήματα που διατίθενται ήδη στην αγορά, ενώ οι αμερικανικές αρχές ήδη έχουν θέσει σε εφαρμογή δικιά τους νομοθεσία σύμφωνα με την οποία, τα πλοία που εισέρχονται στα αμερικανικά χωρικά ύδατα θα πρέπει να διαθέτουν σύστημα διαχείρισης έρματος εγκεκριμένο από την Αμερικανική Ακτοφυλακή (US Coast Guard).
Όπως τόνισε ο κ.Σταμπεδάκης καμία από τις εταιρείες κατασκευή του συστήματος έως τώρα δεν έχει πάρει πιστοποιητικό από τις αμερικανικές αρχές καθώς είναι σχετικά καινούργιο δήλωσε.
Μεταξύ των τεχνολογιών που παρουσιάζονται στη έκθεση των ποσειδωνίων είναι η ηλεκτρολυτική κυψέλη και οι κυκλώνες της Erma First.