Στο 1,9% η ανάπτυξη στις θαλάσσιες μετακινήσεις εμπορευματοκιβωτίων το 2015 Ημερομηνία:
10/11/2016, 02:33 - Εμφανίσεις: 371
Στο 1,9% το 2015, έναντι 3,3% το 2014, κυμάνθηκε η ανάπτυξη στις θαλάσσιες μετακινήσεις εμπορευματοκιβωτίων, ενώ η παγκόσμια ζήτηση έως το 2020 πρόκειται να παρουσιάσει ετήσια αύξηση από 2,2% έως 3,8%, τονίζει η ετήσια μελέτη της Boston Consulting Group (διεθνής εταιρεία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών), που παρουσιάστηκε με τον τίτλο «επιβιώνοντας σε δυνατούς ανέμους: Η νέα εποχή στο παγκόσμιο εμπόριο και στη θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων».
Εκτιμάται επίσης, ότι έως στο τέλος του 2020, η υπερπροσφορά θα κυμανθεί μεταξύ 2 και 3,3 εκατομμυρίων TEU (ισοδύναμη μονάδα 20 ποδών) -που μεταφράζεται περίπου σε 90 έως 150 πλεονάζοντα πλοία τύπου Triple E». Σε ό,τι αφορά το ισοζύγιο προσφοράς - ζήτησης, η προσφορά πρόκειται να ξεπεράσει τη ζήτηση από 8,2% έως 13,8% το 2020. (Η διαφορά ήταν της τάξης του 7% το 2015).
Στην έκθεση αναφέρεται ότι οι ναυτιλιακές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, θα πρέπει να προχωρήσουν σε νέες στρατηγικές ώστε να επιβιώσουν κάτω από τις συνθήκες χαμηλής ζήτησης.
Ειδικότερα στις ευρω-ασιατικές και ενδο-ευρωπαϊκές θαλάσσιες μετακινήσεις, υπήρξε μείωση 2,6%, επιβράδυνση στη Κίνα, ενώ η νοτιοανατολική Ασία έδωσε ώθηση με 2,4%.
Αρνητική η εικόνα και στη Λατινική Αμερική, με τη μείωση στο 0,9%, ενώ και η Αφρική δεν καταλόγισε τα αναμενόμενα (0,1%).
Ακόμη, η αύξηση 3,5% στο εμπόριο Ασίας - Β. Αμερικής μέσω Ειρηνικού, δεν αντιστάθμισε τις συνολικές απώλειες.
Η επικεφαλής του κλάδου Ναυτιλίας για την BCG, Camille Egloff - Γκίκα επισήμανε ότι πολλές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουν «συμπιεσθεί» ανάμεσα στους ηγέτες της αγοράς και τις εταιρίες που εξειδικεύονται σε συγκεκριμένο είδος εμπορίου, θα πρέπει να βελτιώσουν την απόδοσή τους στα νέα δεδομένα της αγοράς και να προβούν σε κάποιες κινήσεις, όπως για παράδειγμα στη δημιουργία οικονομιών κλίμακας, είτε μέσω παγκοσμίων συγχωνεύσεων, είτε μέσω μικρότερης κλίμακας εξαγορών.