Θέατρο Τέχνης - Επιστροφή με τρεις πρεμιέρες, μια μετάκληση από Ιταλία και μια καλοκαιρινή παράσταση
Ημερομηνία:
14/9/2021, 11:00 - Εμφανίσεις: 97
Το ΘÎατÏο ΤÎχνης ΚαÏόλου Κουν γιοÏτάζει την επιστÏοφή στις θεατÏικÎÏ‚ αίθουσες μετά από ενάμιση χÏόνο, με Ï„Ïεις Ï€ÏεμιÎÏες και μια μετάκληση από την Ιταλία στις δÏο σκηνÎÏ‚ του θεάτÏου και την τελευταία ανοιχτή παÏάσταση του καλοκαιÏιοÏ.
ΦΡΥÎΙΧΟΥ «Orestea» από το Sardegna Tearto Orestea (μετάκληση από το εξωτεÏικό) 6, 7 και 8 ΟκτωβÏίου ΎστεÏα από την παγκόσμια Ï€ÏεμιÎÏα της στο Teatro Massimo Cagliari, η ανατÏεπτική «ΟÏÎστεια» του ΘεάτÏου της ΣαÏδηνίας, ÎÏχεται στη σκηνή της ΦÏυνίχου του ΘεάτÏου ΤÎχνης για 3 μόνο παÏαστάσεις στις 6, 7 και 8 ΟκτωβÏίου.
ΣÏλληψη – Σκηνοθεσία – ΔÏαματουÏγία: Valentino Mannias «Ο ΠΟΠΟΛΑΡΟΣ» του ΓÏηγόÏιου Ξενόπουλου Ομάδα ΘεάτÏου ΟΠΕRΑ Σκηνοθεσία/ Î Ïωτότυπη μουσική: ΘοδωÏής Αμπαζής Î ÏεμιÎÏα 14 ΟκτωβÏίου Το διήγημα του ΓÏ.
Ξενόπουλου «Ο ποπολάÏος» Ï€ÏωτοδημοσιεÏθηκε το 1913 με τίτλο «Ο αντάÏτης».
Σε αντίθεση με την μεταγενÎστεÏη διασκευή του από το συγγÏαφÎα για το θÎατÏο, όπου η Ï€ÏοσαÏμογή, κατά τα ειοθώτα της εποχής και τη συνήθη Ï€Ïακτική του Ξενόπουλου, είναι δÏαστική (μετατόπιση του Î¸ÎµÎ¼Î±Ï„Î¹ÎºÎ¿Ï Î¬Î¾Î¿Î½Î± στην ιστοÏία αγάπης Îναντι της πολιτικο-κοινωνικής ανατομίας, μετατÏοπή του Ï„Îλους σε happy-end), ακολουθώντας την πεπατημÎνη που σχετίζεται με την εμποÏική απήχηση, το διήγημα αξιοποιεί το ειδÏλλιο Î¼ÎµÏ„Î±Î¾Ï Ï„Î·Ï‚ Κοντεσσίνας Έλδας και του ποπολάÏου ΖÎππου ΠεμπονάÏη στο επίπεδο της πλοκής και όχι του θÎματος.
Ο Ξενόπουλος αξιοποιεί τις ιδιαιτεÏότητες της ζακυνθινής κοινωνίας για να διαπÏαγματευθεί, όχι απλώς το διαχωÏισμό Î¼ÎµÏ„Î±Î¾Ï Ï„Î¬Î¾ÎµÏ‰Î½, αλλά την εσωτεÏίκευση αυτής της στεγανοποίησης από τα ίδια τα Ï€Ïόσωπα, και μάλιστα στη συνθήκη μιας ήδη μεταβατικής εποχής, που εγκυμονεί την ανατÏοπή ακÏιβώς αυτών των στεγανών.
Η Ομάδα ΟΠΕRΑ αξιοποιώντας την εικοσαετή πλÎον εμπειÏία της στο μουσικό θÎατÏο παÏουσιάζει μια νÎα σκηνική εκδοχή του «ΠοπολάÏου» σε διασκευή της Έλσας ΑνδÏιανοÏ, η οποία επικεντÏώνεται, τόσο στην αναλογία της σημεÏινής ταξικής διαστÏωμάτωσης, όσο και στην αφομοίωση των παντός είδους στεγανών πεÏιχαÏακώσεων που λειτουÏγοÏν ως εσωτεÏική επιταγή ...
Πηγή/ΠεÏισσότεÏα: in.gr
|
|
|