Ενας μετεωρίτης δίπλα στο Πεδίον του Αρεως Ημερομηνία:
10/11/2021, 06:24 - Εμφανίσεις: 183
Πώς μπορεί ένα τμήμα του Πεδίου του Αρεως να χωρέσει σε μια υπηρεσιακή αυλή και τι θα μπορούσε να «πει» ένας επικίνδυνος μετεωρίτης που προσέκρουσε στο εικαστικό σύμπαν της πόλης; Είναι δυνατόν να συγκατοικήσει μια σειρά γλυπτικών εγκαταστάσεων όπου το ξύλο συναντά το φως και την τρισδιάστατη φωτογραφία με «καταστροφικούς αστεροειδείς» που συνδιαλέγονται με τον λόγο των Ευριπίδη και Χάινερ Μίλερ και το κινηματογραφικό βλέμμα του Πιερ Πάολο Παζολίνι στα έγκατα ενός εμβληματικού κτιρίου της Αθήνας; Η απάντηση είναι στα «σωθικά» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
Εκεί όπου το εικαστικό πρόγραμμα annexM, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Αννας Καφέτση, επιστρέφει με δύο παράλληλες εκθέσεις: «Η αυλή των ηρώων» του Κώστα Ρουσσάκη και «212 Μήδεια (Αφηγήσεις από έναν χώρο μετέωρο)» της Στεφανίας Στρούζα.
«Αποτελεί δύο εντελώς διαφορετικές εκθέσεις που γειτνιάζουν και επικοινωνούν μερικώς οπτικά αλλά απευθύνονται σε διαφορετικό κοινό» εξηγεί στα «ΝΕΑ» η Αννα Καφέτση.
«Η έκθεση του Κώστα Ρουσσάκη είναι θα λέγαμε η κύρια έκθεση, το ερέθισμα για τη δημιουργία της οποίας υπήρξε ο εορτασμός των 200 χρόνων από την κήρυξη της Ελληνικής Επανάστασης.
Η έκθεση της Στεφανίας Στρούζα εντάσσεται στο πρόγραμμα των νέων παραγωγών, δεν έχει παρουσιαστεί ως τώρα στην Ελλάδα, είναι εμπλουτισμένη με νέα έργα και είναι η πρώτη που φιλοξενείται στο νέο μας Project room».
Εν συνεχεία ο λόγος στους καλλιτέχνες.
Τα γλυπτά των Ηρώων «Αποτελεί τη γλυπτική αναδιάταξη ενός χώρου μέσα σε έναν άλλον χώρο με βάση το βλέμμα» δίνει τη δική του περιγραφή για το έργο του ο Κώστας Ρουσσάκης.
Στο επίκεντρο της νέας του δουλειάς βρίσκονται η Λεωφόρος των Ηρώων, ο έφιππος ανδριάντας του βασιλιά Κωνσταντίνου Α’ και το ταφικό μνημείο του Αλέξανδρου Υψηλάντη.
Γλυπτά που βρίσκονται σε έναν μεγάλης κλίμακας δημόσιο χώρο και τα οποία ο Κώστας Ρουσσάκης μεταφέρει σε ένα κλειστό υπόγειο, τα περιορίζει στο μέγεθος μιας οθόνης και προκαλεί τον θεατή να τα αντικρίσει υπό την ίδια οπτική γωνία, υπό τη δική του σκηνοθεσία ...