Έρευνα: Τρέχει... η αγορά καλλυντικών Ημερομηνία:
Σήμερα 15/8/2025, 08:36 - Εμφανίσεις: 14
Θετικούς ρυθμούς καταγράφει η αξία των πωλήσεων καλλυντικών στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια, με τον συνολικό τζίρο της αγοράς να εκτιμάται το 2024 ότι ξεπέρασε τα 1,4 δισ.
ευρώ – αν και η αύξηση των πωλήσεων έχει και πληθωριστικά χαρακτηριστικά, δεδομένου ότι κατά μέσο όρο οι τιμές πώλησης των καλλυντικών αυξήθηκαν κατά 7% το 2023, το 2024 αυξήθηκαν μεσοσταθμικά κατά 4,5%, για το 2025 αναμένεται αύξηση των πωλήσεων σε αξία μεταξύ 4%-7%, ενώ αντίστοιχο πρόκειται να είναι το ποσοστό αύξησης και για το 2026.
Μέρος της ανόδου τροφοδοτείται από τις ενισχυμένες εξαγωγές που παρουσίασαν αύξηση 37,4% την περίοδο 2021-2024 Σύμφωνα πάντως με τα στοιχεία της ICAP CRIF, οι πληθωριστικές πιέσεις των τελευταίων χρόνων, που οδήγησαν στη μείωση του εισοδήματος των καταναλωτών, η αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών των καλλυντικών και κατ’ επέκταση στην τελική τιμή τους έστρεψαν τους καταναλωτές σε πιο οικονομικές λύσεις δυναμώνοντας το κανάλι της ευρείας διανομής προϊόντων (σουπερμάρκετ), από το οποίο πλέον αγοράζονται πάνω από τα τρία στα δέκα καλλυντικά προϊόντα που καταναλώνουν οι Ελληνες σε όλες τις κατηγορίες.
Οι σημαντικότεροι παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση των προϊόντων περιποίησης και ομορφιάς παραμένουν επίσης, εκτός από τις τιμές πώλησης, και το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, η διάρθρωση του πληθυσμού ανά φύλο και ηλικιακή ομάδα, η εποχικότητα, η διαφημιστική προβολή τους κ.ά.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Οπως τονίζει η Ελένη Δεμερτζή, Senior Manager της Διεύθυνσης Οικονομικών και Κλαδικών Μελετών της ICAP CRIF, η αξία της συνολικής εγχώριας παραγωγής καλλυντικών (σε τιμές χονδρικής) παρουσίασε συνεχή αύξηση μετά το 2020, καταγράφοντας μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής περίπου 11% την περίοδο 2021-2024.
Μάλιστα, μέρος της ανόδου αυτής τροφοδοτείται και από τις ενισχυμένες εξαγωγές, οι οποίες την περίοδο 2021-2024 παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 37,4%.
Περιποίηση δέρματος Το μεγαλύτερο μερίδιο στην εγχώρια παραγωγή καλλυντι...