Τέλος εποχής για τις αεροπορικές χαμηλού κόστους; Ημερομηνία:
Σήμερα 27/8/2025, 07:52 - Εμφανίσεις: 19
Ενώπιον σημαντικών αναταράξεων βρίσκονται οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού και πολύ χαμηλού κόστους, κυρίως στις ΗΠΑ αλλά και την Ευρώπη, οι οποίες συνεχώς «χάνουν ύψος» το τελευταίο διάστημα απέναντι στους παραδοσιακούς ανταγωνιστές τους που είναι οι μεγάλοι αερομεταφορείς.
Η αύξηση στα γενικότερα κόστη λειτουργίας και ειδικά στο εργατικό κόστος και στα καύσιμα, η κόπωση των επιβατών από έξτρα χρεώσεις και ο αμείλικτος ανταγωνισμός μεταξύ τους αλλά και με άλλους αερομεταφορείς αποτελούν τους βασικότερους παράγοντες των αναταράξεων αυτών.
Πλέον, την ερώτηση που τίθεται όλο και πιο συχνά ανάμεσα σε παράγοντες του κλάδου – αλλά και σε επιβάτες – είναι κατά πόσο τα πολύ φθηνά εισιτήρια οδεύουν προς το τέλος τους – με τη φετινή χρονιά να θεωρείται σημαντική για τις εξελίξεις, αφού πρόκειται να φανεί πώς θα καθοριστούν οι ισορροπίες και ποιοι παίκτες θα δεχτούν το ισχυρότερο πλήγμα.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι ενισχυμένες θα παραμείνουν οι πιο δυνατές αεροπορικές χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair και η easyJet, με άλλες να μάχονται πιο έντονα για μερίδια αγοράς.
Η RyanAir είναι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη αφού μετέφερε πέρυσι 182 εκατ.
επιβάτες.
Ακολουθούν οι Lufthansa με 123 εκατ., η IAG (British Airways, Iberia, Vueling, Aer Lingus) με 115 εκατ., η Air France-KLM με 96 εκατ., η Turkish Airlines με 83 εκατ., η easyJet με 82 εκατ.
και η Wizz με 60 εκατ.
επιβάτες, σύμφωνα με τον εξειδικευμένο ιστότοπο AirAdvisor.
Οι πιο μικροί περιφερειακοί παίκτες με τη μικρότερη κάλυψη δρομολογίων και τους χαμηλότερους πόρους και αριθμούς επιβατών πρόκειται να συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν προκλήσεις, τόσο ανάμεσα στις λεγόμενες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους (LCC) όσο κι ανάμεσα στις αεροπορικές εταιρείες πολύ χαμηλού κόστους (ULCC), όπως τις κατηγοριοποιεί σε πρόσφατη έκθεσή της η εταιρεία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών McKinsey.googletag.cmd.push(function() { googletag.disp...