Κίνα: SOS από το λιανεμπόριο για τα φθηνά δέματα - Οι απώλειες για την ελληνική οικονομία Ημερομηνία:
5/10/2025, 23:40 - Εμφανίσεις: 8
Φθηνά προϊόντα από την Κίνα κατακλύζουν την ευρωπαϊκή αγορά οδηγώντας στα «κάγκελα» τον κλάδο του λιανεμπορίου που ζητά άμεσα παρεμβάσεις σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο, πριν να είναι αργά.
Οι κινεζικές πλατφόρμες τύπου Temu, AliExpress και Shein έχουν κατορθώσει να έχουν πολύ χαμηλές τιμές προϊόντων αυξάνοντας το μερίδιο τους στην αγορά της Ευρώπης.
Ενδεικτικά, το 2024, η ΕΕ δέχτηκε περίπου 4,5 δισ.
μικροδέματα, με το 91% να προέρχεται από Κίνα.
Ειδικό τέλος στα δέματα από τις κινέζικες πλατφόρμες ζητούν εκπρόσωποι του λιανεμπορίουgoogletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Τα δέματα αξίας έως 150 ευρώ από κινεζικές πλατφόρμες εξαιρούνται από τελωνειακούς δασμούς γεγονός που τους δίνει προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού δεδομένου του χαμηλού κόστους παραγωγής τους και πολλές φορές της ποιότητάς τους.
«Θα έχουμε πρόβλημα» «Το πρόβλημα είναι ότι αυτήν την στιγμή αντιμετωπίζει το σύνολο του ελληνικού και του ευρωπαϊκού λιανεμπορίου, έναν αθέμιτο ανταγωνισμό από τις κινεζικές πλατφόρμες», λέει (MEGA) ο Θεόδωρος Καπράλος, πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά και ΓΓ της ΕΣΕΕ.
«Κάθε προϊόν που παραγγέλνει ένας πελάτης από αυτές τις ασιατικές πλατφόρμες έρχεται στην Ευρώπη και στην Ελλάδα κάνοντας χρήση του de minimis.
Κάθε πακέτο που είναι κάτω από 150€ θα μπορούσε να μην έχει τελωνειακό φόρο.
Μπαίνει χωρίς δασμούς, πολύ φθηνότερα.
Το δεύτερο είναι ότι γίνεται η δήλωση του ΦΠΑ κατά δήλωση του πωλητή, άρα δεν ξέρουμε πόσο είναι ακριβώς το ποσό το οποίο είναι μέσα σε ένα κουτί και πώς τελικά πληρώνεται ο φόρος.
Το τρίτο είναι ότι όλα αυτά τα προϊόντα δεν έχουν ακολουθήσει τις ευρωπαϊκές νόρμες».googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_middle_2"); });googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m2"); }); Όπως προκύπτει από τον ίδιο, οι πολύ χαμηλές τιμές των προϊόντων σε αυτές τις πλατφόρμες οφείλεται σε «χαμηλότερης ποιότητας προϊόντα, φθηνότερα εργοστάσια, τελωνειακό τέλος (…)».