Επίθεση σε πλήθος με όχημα – Μια παγκόσμια «επιδημία» από το 2000 που πρέπει να μας ανησυχεί Ημερομηνία:
30/5/2025, 21:12 - Εμφανίσεις: 18
Μόνο τους τελευταίους μήνες σε 7 περιοχές του πλανήτη, από το Βανκούβερ και την Τζινχουά μέχρι το Μανχάιμ και τη Νέα Ορλεάνη έχασαν τη ζωή τους 47 άτομα και υπέστησαν τραυματισμό εκατοντάδες από επίθεση αυτοκινήτων.
Αυτό που προκαλεί έντονη ανησυχία είναι ότι δεν πρόκειται για τρομοκρατία, αλλά για κάτι διαφορετικό και λιγότερο προβλέψιμο.
Τι μας λένε, λοιπόν, αυτά τα μοτίβα για τον κίνδυνο επιθέσεων με εμβολισμό οχημάτων; Αναλύοντας μεθοδικά και τεκμηριωμένα περιστατικά, δύο επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης εντόπισαν τουλάχιστον 152 επιθέσεις οχημάτων σε πλήθη από το 2000.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Αυτές οι επιθέσεις έχουν οδηγήσει σε περίπου 511 θανάτους μέχρι σήμερα γράφουν στο The Conversation οι Μιλάντ Χαγκανί, επίκουρος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης και ο ερευνητής στο ίδιο Πανεπιστήμιο, Χουσεϊν Παρινάχ.
Η πιο θανατηφόρα μέχρι τώρα παραμένει η επίθεση με φορτηγό στη Νίκαια το 2016 στη Γαλλία, όταν ένα φορτηγό 19 τόνων οδηγήθηκε σκόπιμα στους εορτασμούς της Ημέρας της Βαστίλης, σκοτώνοντας 86 άτομα και τραυματίζοντας εκατοντάδες άλλα.
Τα περιστατικά των επιθέσων, από το 2000 μέχρι σήμερα παγκοσμίως.
Ο δράστης πυροβολήθηκε και σκοτώθηκε από την αστυνομία.
Οκτώ άλλοι καταδικάστηκαν για κατηγορίες που σχετίζονται με την τρομοκρατία ή για κατηγορίες που σχετίζονται με όπλα.
Οι χώρες με τον μεγαλύτερο αριθμό περιστατικών είναι: οι ΗΠΑ (31), η Κίνα (29), η Γερμανία (14) και το Ισραήλ (14).googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m2"); }); Το Ηνωμένο Βασίλειο, πριν από το πρόσφατο συμβάν στο Λίβερπουλ στα τέλη Μαίου 2025, είχε καταγράψει έξι περιπτώσεις.
Η Αυστραλία είχε 5 τέτοια περιστατικά.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_middle_2"); }); Δεν πρόκειται για τρομοκρατία Τα παγκόσμια δεδομένα δείχνουν μια απότομη αύξηση των περιστατικών το 2017 και το 2018, ακολουθούμενη από μια σύντομη μείωση και μια ακόμα αύξηση μετά το 2022.