Στο μικÏοσκόπιο μπαίνουν κυÏίως τα χÏιστιανικά ονόματα, τα οποία, σÏμφωνα με ισχυÏισμοÏÏ‚ οÏισμÎνων, δεν Îχουν τις Ïίζες τους στην αÏχαία Ελλάδα. Είναι όμως Îτσι;
Τα σημεÏινά ονόματα στην συντÏιπτική τους πλειοψηφία Îχουν τις Ïίζες τους στην αÏχαία ελληνική γλώσσα. Ας δοÏμε μεÏικά παÏαδείγματα:
Άβα< ἂβα=βοή
Â
Άγγελος< ἀνάγομαι->άνγελος->άγγελος
ΑγλαÎα< ἀγάλλω ->ἀγλαός=λαμπÏός
Αδάμ< ἀδάμας
Αθανάσιος< α(στεÏητικό)+θνήσκω
ΑλÎξανδÏος< ἀλÎξω+ἀνδÏας= αποκÏουω, σπÏώχνω τους ανδÏες
Αλεξία< ἀλÎξω+ἲς (δÏναμη)
Ανάνιος\ας< ἂνω+ἲων
Άννα< όχι απ’ το εβÏαϊκό Hanna.
Î ÏοÎÏχεται από το Ï€ÏοσωνÏμιο του Διός «Άνα»< άνω, γι αυτό και στα εβÏαϊκά υπάÏχει ως όνομα αÏσενικό. Στην ποÏεία αλλοιώθηκε και γÏάφτηκε με δÏο νν.
Οι Ισπανοί, που διατηÏοÏν οÏθότεÏα τα ελληνικά στοιχεία στην γλώσσα τους απ’ ότι εμείς, το γÏάφουν με Îνα ν. Ana
Αντώνης< ἀντί ὢν (ήταν γιος του ΗÏακλή σÏμφωνα με την μυθολογία)
ΆÏαβος< ἂÏουÏα(γη)+βοή =ο πολÏÏ‚ θόÏυβος. Εξ’ ου και οι ΆÏαβες.
ΑÏÏιανός< á¼€(επιτατικό)+Ïίον= εξÎχον μÎÏος
Ασπασία< ἀσπάσιος =αγαπητός. Εξ’ ου και ασπάζομαι.
Γιάννης< Ἲων->Ἰανός
O Aθαν. ΣταγειÏίτης στην Ωγυγία (Β’ σελ 449) χαÏακτηÏιστικά αναφÎÏει: «Ο Ἰανός, á½ á¼€ÏχαιότεÏος βασιλεÏÏ‚ τῆς Ίταλίας, ἦτο Ἓλλην το γÎνος, ὑιὸς τοῦ Ἀπόλλωνος καὶ τῆς ΚÏεοÏσης, θυγατÏὸς τοῦ ἘÏεχθÎως, βασιλÎως ταῶν Ἀθηνῶν. Ἒκτισε καὶ φÏοÏÏιον á¼Ï€á½¶ τινὸς λόφου τῆς Ρώμης, το Ἰανίκουλον, καὶ á¼Î´Î¯Î´Î±Î¾ÎµÎ½ πολλά. Ὃθεν á¼Ï„ίμησαν τον Ἲωνα- Ἰανὸν- Ἰάνην ὡς θεὸν μετὰ θάνατον… á¼Ï€ÎµÎ¹Î´Î® á¼€ÏχαιότεÏον βασιλÎα καὶ εá½ÎµÏγÎτην δὲν á¼Î³Î½ÏŽÏιζον…»
Αλλά και ο ΑισχÏλος χÏησιμοποιεί τον χαÏακτηÏισμό «Ἰάνων λαός» για τους Έλληνες…
Î’Ïασίδας< βÏάσσω=σείω
ΔÎσποινα< δεσπόζω
ΕιÏηναίος\ΕιÏήνη< εἲÏω= λÎγω
ΕλÎνη< Ïίζα σελ-=φως
ΕÏα< εὖ= καλό, όμοÏφο
ΗσÏχιος< ἡδÏÏ‚ (ευχάÏιστος)->ηδυχία->ησυχία
ΗÏακλής< ἪÏα+κλÎος= αυτός που είναι δοξασμÎνος εξαιτίας της ΉÏας
Κωνσταντίνος< λατ. ConstansΛάμπÏος< λαμπÏός
Λήδα< λανθάνω ->λήθη->λήθα->λήδα
Μαντώ< μαντεÏω
ΜαÏία< δεν είναι εκ του εβÏÎ±ÏŠÎºÎ¿Ï ÎœÏÏιαμ, αλλά ετυμολογικά Ï€ÏοÎÏχεται από την μÏÏα=θάλασσα
ΜαίÏη< μαÏμαίÏω= αστÏάφτω. ΜαίÏη ήταν το όνομα ÎηÏιίδος.
Îικόλας< νικῶ + λαός
ΌμηÏος< á½Î¼Î¿á¿¦+ἂÏω, αÏαÏίσκω. Επειδή μÎσω του ÎÏγου του συνδÏασε κάθε είδους γνώση.
ΟÏÎστης< ὂÏνυμι= ξεσηκώνομαι, οÏμώ, επαναστατώ
ΣπυÏίδων< σπυÏίς
Στυλιανός< στÏλω
ΣωτήÏης< σώζω+τηÏÏŽ
Φίλιππος< φιλῶ+ἰππους
ΧÏήστος< χÏηστός
Τα παÏαδείγματα αυτά ωστόσο είναι ενδεικτικά, καθώς η ελληνική ονοματοθεσία είναι ανεξάντλητη. Τα σÏγχÏονα ονόματα των Ελλήνων, αλλά και πολλά ξÎνα, Îχουν τις Ïίζες τους στην αÏχαία ελληνική γλώσσα και Îχουν διατηÏηθεί παÏά τους αιώνες που Ï€ÎÏασαν.
Με βάση την συγκεκÏιμÎνη ÎÏευνα τα Ï€ÏοαναφεÏθÎντα ονόματα διατηÏήθηκαν αναλλοίωτα μÎχÏι και σήμεÏα, Îνα επιπλÎον στοιχείο που αποδεικνÏει, όχι μόνο ότι η ιστοÏία μας δεν διχάζεται σε δÏο ημισφαίÏια, αυτό του ÎµÎ»Î»Î·Î½Î¹ÏƒÎ¼Î¿Ï ÎºÎ±Î¹ αυτό του χÏιστιανισμοÏ, αλλά αντιθÎτως αυτÎÏ‚ οι δÏο Îννοιες είναι άμεσα και άÏÏηκτα συνδεδεμÎνες τόσο στο μυαλό όσο και στην καÏδιά και την παÏάδοσή μας.
pontos-news.gr
Â
-