Εθνική Πινακοθήκη: Πώς έφτασε η αστυνομία στους κλεμμένους πίνακες των Πικάσο και Μοντριάν Ημερομηνία:
29/6/2021, 08:00 - Εμφανίσεις: 180
Αξιοσημείωτη επιτυχία για την Ελληνική Αστυνομία αποτελεί της λεγόμενης ληστείας του αιώνα, της κλοπής των τριών πινάκων της Εθνικής Πινακοθήκης που είχαν κάνει φτερά τα ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου 2012, σε μια υπόθεση – μυστήριο με κινηματογραφικό άρωμα.
Οι αρχές κατάφεραν να φτάσουν στα ίχνη των έργων τέχνης και του δράστη ακολουθώντας βήμα βήμα τα στοιχεία που συνέλεγαν επί μια ολόκληρη σχεδόν δεκαετία.
Έχοντας μάτια και αυτιά σε νόμιμες αλλά και παράνομες δημοπρασίες που λαμβάνουν χώρα σε διάφορα μέρη του κόσμου, οι ειδικά εκπαιδευμένοι αξιωματικοί της Διεύθυνσης Ασφαλείας της ΓΑΔΑ άπλωσαν τα δίχτυα τους παντού, ερευνώντας ακόμα και ιδιωτικές συλλογές.
Πώς κινήθηκαν οι αστυνομικοί Τους τελευταίους μήνες η Ελληνική Αστυνομία μαζί με την ΕΥΠ, ξεκίνησε μια προσπάθεια αναζωπύρωσης των ερευνών ώστε να βρεθούν τόσο ο πίνακας του Πικάσο όσο και τα άλλα δύο έργα -ο «Ανεμόμυλος Στάμμερ» (1905) από την πρώτη περίοδο του Ολλανδού Πιετ Μοντριάν και ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης του Ιταλού Γουλιέλμο Κάτσια, που είχαν σηκώσει οι δράστες το 2012.
Σκοπός ήταν τα έργα να εντοπιστούν και να επιστρέψουν στην ανακαινισμένη πλέον Εθνική Πινακοθήκη.
Το ενδιαφέρον των ερευνητών τράβηξε το γεγονός ότι ο ένας δράστης που μπήκε στην Εθνική Πινακοθήκη άνοιξε την κλειδαριά της μπαλκονόπορτας χωρίς να την παραβιάσει.
Επομένως, είτε είχε αντικλείδι που κάποιος του παρείχε, είτε ήταν «επιστήμονας» στο άνοιγμα κλειδαριών, και αυτό είναι ένα στοιχείο που ίσως φωτογραφίζει την ταυτότητά του.
Έχοντας αυτό το στοιχείο στο νου τους, αλλά και τη φιγούρα του δράστη -ψηλός, λεπτός, σχετικά νεαρής ηλικίας, με αριστοτεχνικές κινήσεις και εμπειρία στις νυχτερινές επιδρομές- άρχισαν να ερευνούν ποιοι αλλοδαποί με τέτοια χαρακτηριστικά αποφυλακίστηκαν το τελευταίο εξάμηνο του 2011 από ελληνικά σωφρονιστικά καταστήματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι σύνδεσμοι των ελληνικών και ξένων αρχών στον χώρο των συλλεκτών έργων τέχνης, αλλά και των ανθρώπων που τα διακινούν και τα εμπορεύονται υποστηρίζουν...