Κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη: «Ο αντιγραφέας μιμήθηκε τα ίχνη του πρωτότυπου» Ημερομηνία:
7/7/2021, 08:00 - Εμφανίσεις: 114
Την ώρα που ξεκινούσαν οι διαδικασίες επιστροφής των δύο πινάκων που είχαν κλαπεί τον Ιανουάριο του 2012 στην Εθνική Πινακοθήκη – το «Γυναικείο κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο και το τοπίο με τους ανεμόμυλους του Πιετ Μοντριάν – με την κατάθεση του αιτήματος από το μουσείο στον 6ο ανακριτή για την επιστροφή τους όπως προβλέπεται από τον νόμο, μια ακόμα σελίδα έρχεται να προστεθεί στο θρίλερ με την ιστορία του τρίτου έργου που αφαίρεσε ο δράστης.
Τελικώς το σχέδιο του 17ου αι.
«Ο Αγιος Ντιέγκο ντε Αλκάλα σε έκσταση με την Αγία Τριάδα» του Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο) κατέληξε στην τουαλέτα, όπως υποστηρίζει ο δράστης; Διακινήθηκε στη διεθνή αγορά ή ήταν εκείνο που εντοπίστηκε σε δημοπρασία του ιταλικού οίκου Παντολφίνι το φθινόπωρο του 2019 και έγινε αφορμή να κινητοποιηθεί η Γιούροπολ και η Ιντερπολ; «ΤΑ ΝΕΑ» είχαν από την πρώτη στιγμή απευθύνει ερωτήσεις προς τον ιταλικό οίκο δημοπρασιών Παντολφίνι που κρατά γραφεία στη Ρώμη, στη Φλωρεντία και στο Mιλάνο και χθες έλαβαν την απάντηση του ειδικευμένου εκπροσώπου του οίκου για τον τομέα της ζωγραφικής και γλυπτικής Τζάκομπο Μπόνι, ο οποίος στην απάντησή του μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τονίζει ότι εκείνη την εποχή (που κυκλοφόρησε ο ηλεκτρονικός κατάλογος της δημοπρασίας, το φθινόπωρο του 2019) συνέκρινε ο οίκος το σχέδιο που επρόκειτο να δημοπρατηθεί με τη φωτογραφία του έργου που είχε κλαπεί από την Αθήνα.
Διαφορετικά σχέδια «Αποτελεί δύο διαφορετικά σχέδια.
Αυτό του οίκου Παντολφίνι είναι πιθανώς ένα παλαιό αντίγραφο εκείνου της Αθήνας, το οποίο φιλοτεχνήθηκε σίγουρα πριν από την άφιξη του αυθεντικού στην Ελλάδα.
Ο αντιγραφέας μιμήθηκε με εξαιρετική ακρίβεια (σ.σ.
μετά μανίας τονίζει επί λέξει ο κ.
Μπόνι) τα ίχνη του πρωτότυπου σχεδίου, αλλά αν έχετε την υπομονή να συγκρίνετε λεπτομερώς τα δύο έργα, θα δείτε ότι διαφέρουν σε αρκετά σημεία.