Το 65% των παιδιών που αρχίζουν σήμερα το δημοτικό θα εργαστεί σε επαγγέλματα που δεν έχουν καν επινοηθεί Ημερομηνία:
Σήμερα 24/12/2025, 11:00 - Εμφανίσεις: 19
Το 65% των παιδιών που αρχίζουν σήμερα το δημοτικό σχολείο θα εργαστεί σε επαγγελματικά αντικείμενα που δεν έχουν καν επινοηθεί, σύμφωνα με τα συμπεράσματα του World Futures Day 2025, μίας διεθνούς πρωτοβουλίας υπό την αιγίδα της Unesco, που γνωστοποιεί το One Stop Liaison Office, ο μηχανισμός υποστήριξης της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας που λειτουργεί στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Παράλληλα το 10% των επαγγελματιών παγκοσμίως κατέχουν ήδη θέσεις εργασίας που δεν παρευρίσκονταν πριν από μόλις πέντε χρόνια ενώ το 80% των εργοδοτών αναζητά δεξιότητες ζωής όπως η δημιουργικότητα και η επίλυση προβλημάτων και ένας στους τρεις νέους αισθάνεται απροετοίμαστος και εγκλωβισμένος στην ασιγουριά.
Σε ό,τι αφορά τις ανθρώπινες δεξιότητες που φαίνεται ότι θα παραμείνουν πολύτιμες, παρά την εκρηκτική άνοδο της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ), αυτές είναι η ενσυναίσθηση, η δημιουργικότητα και η επικοινωνία.
Αναλυτικότερα, διαπιστώνεται ότι «οι δεξιότητες αυτοδιαχείρισης (όπως η ανθεκτικότητα και η διαχείριση του άγχους) και ενεργητικής μάθησης (δηλαδή η μετάβαση από την παθητική θεωρία στην έμπρακτη επίλυση προβλημάτων μέσω της συνεργασίας) είναι οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες, ενώ τα επαγγέλματα που απαιτούν ανθρώπινη συνεργασία, αλληλεπίδραση και συναισθηματική νοημοσύνη διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο να απαξιωθούν».googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Σε αυτό το πλαίσιο, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας επιδιώκει να αναπτύξει περιφερειακές στρατηγικές, διεθνείς συνεργασίες και δράσεις δικτύωσης και εκπαίδευσης των νέων που θα τους προσφέρουν τα κατάλληλα εργαλεία αλλά και δομές που θα μετατρέψουν τον σχεδιασμό σε μετρήσιμη δράση. Χαρακτηριστική περίπτωση ήταν ο διαγωνισμός Techstars Startup Weekend Thessaloniki που έγινε στη Θεσσαλονίκη στις αρχές Δεκεμβρίου με τη συμμετοχή 160 ατόμων.
Μέσα από 54 ώρες εντατικής συνεργασίας η εκδήλωση λειτούργησε ως επιταχυντής για την ενεργητική μάθηση και την κριτική σκέψη.