Η ατομική θεωρία - Ο Λεύκιππος και ο Δημόκριτος (Μέρος Ε’)
Ημερομηνία:
1/8/2021, 11:56 - Εμφανίσεις: 124
Αξιοσημείωτες είναι οι απόψεις των εκπÏοσώπων του Î±Ï„Î¿Î¼Î¹ÏƒÎ¼Î¿Ï Î±Î½Î±Ï†Î¿Ïικά με την ψυχή.
Κατά την αντίληψή τους, η ψυχή είναι μια σÏνθεση από στÏογγυλά και ευκίνητα άτομα, που αποκτοÏν την ποιότητα της φωτιάς.
ΤÎτοιου είδους άτομα, που δεν ασκοÏν καμία επίδÏαση στο μηχανισμό της Ïλης, βÏίσκονται άφθονα μÎσα στον κόσμο και λαμβάνονται από τα ζωντανά όντα με την εισπνοή του αÎÏα.
Τα άτομα αυτά σχηματίζουν μÎσα στο σώμα Îνα συγκÏότημα ατόμων, που διαλÏεται βÎβαια με το θάνατο κι Îτσι αποκλείεται η αθανασία της ψυχής.
Όμως, στο ζωντανό οÏγανισμό το εν λόγω συγκÏότημα κÏατάται ως Îνα δεÏτεÏο, λεπτότεÏο σώμα —χάÏη στη διαÏκή είσοδο καινοÏÏιων ατόμων της ψυχής με τον αÎÏα της αναπνοής— και εκτελεί καταπληκτικÎÏ‚ λειτουÏγίες.
Η ψυχή είναι φοÏÎας ανεξάÏτητων κινητικών παÏοÏμήσεων, φοÏÎας της σκÎψης και της αίσθησης.
Έτσι, ο άνθÏωπος, κÏίνοντας και σχεδιάζοντας, είναι μÎσα στην Ïλη, που κατά τα άλλα είναι άψυχη και κινείται μόνο μηχανικά.
ΕπομÎνως, η ψυχή είναι αναφοÏικά με τη σÏνθεσή της και την τελική μοίÏα της Ï€ÏοσαÏμοσμÎνη στο ατομιστικό κοσμοείδωλο.
Πάντως, οι ατομιστÎÏ‚, διασπώντας ουσιωδώς τη συνοχή του Î´Î¹ÎºÎ¿Ï Ï„Î¿Ï…Ï‚ συστήματος, μας παÏαπÎμπουν σε Îνα δυαδιστικό κοσμοείδωλο για την ψυχή, όταν αναφÎÏονται στην κίνησή της, που μεταδίδεται στο σώμα, και τις λειτουÏγίες που αυτή εκτελεί.
Η ατομική θεωÏία: Ο ΛεÏκιππος και ο ΔημόκÏιτος (ΜÎÏος Α’) Η ατομική θεωÏία: Ο ΛεÏκιππος και ο ΔημόκÏιτος (ΜÎÏος Β’) Η ατομική θεωÏία: Ο ΛεÏκιππος και ο ΔημόκÏιτος (ΜÎÏος Γ’) Η ατομική θεωÏία: O ΛεÏκιππος και ο ΔημόκÏιτος (ΜÎÏος Δ’)...
Πηγή/ΠεÏισσότεÏα: in.gr
|
|
|