Η σημαντικότερη μεταβολή της αιγυπτιακής γλώσσας επήλθε όταν αφίχθησαν στην κοιλάδα του Νείλου οι μακεδόνες κατακτητές του Μεγάλου Αλεξάνδρου (332 π.Χ.). Οι Έλληνες και οι ελληνόφωνοι πληθυσμοί που συνέρρευσαν στην Αίγυπτο υπήρξαν φορείς όχι μόνο πολιτισμού –τέχνης και τεχνολογίας– αλλά και της γλώσσας τους ασφαλώς, η οποία έμελλε να αποτελέσει την κρατική γλώσσα της χώρας επί πολλούς αιώνες, ακόμα και στα χρόνια της ρωμαϊκής κυριαρχίας (μετά το θάνατο της Κλεοπάτρας, το 30 π.Χ.). Παρά ταύτα, και αντίθετα προς ό,τι θα μπορούσε να υποθέσει κανείς, οι Αιγύπτιοι δεν έσπευσαν να υιοθετήσουν το αλφαβητικό σύστημα της ελληνικής, τη γραφή σε ελληνικό αλφάβητο. Η στάση τους αυτή ήταν απόρροια του γλωσσικού συντηρητισμού που ανέκαθεν τους χαρακτήριζε και ήταν συνυφασμένος με το θρησκευτικό συντηρητισμό τους. Η αποδοχή και εφαρμογή ενός διαφορετικού συστήματος γραφής από πλευράς τους θα ήταν εφικτή μόνο εφόσον είχε προηγηθεί πλήρης αλλαγή του θρησκευτικού κλίματος. Εξάλλου, τα αιγυπτιακά γραφικά συστήματα ήταν άριστα προσαρμοσμένα στην αιγυπτιακή γλώσσα, ενώ, εξ όσων γνωρίζουμε, κάποια πρώιμ
Διαβάστε περισσότερα |